Před posledním závodem MO 2017 je celkové pořadí ve všech kategoriích nerozhodnuté, i když ve formulích vede s náskokem R. Motyčka a stačí mu 5 bodů na titul (6.místo). Prvních 5 má ještě šanci vyhrát titul.
1.R. Motyčka 39b
2. J. Cihlář 28b
3. R. Klapka 28b
4. J. Švanda 26b
5. M. Doležel 24b
6. F. Poledna 23b
Vyrovnaná je také soutěž týmů, Ferraristi a RedBulové jsou na tom stejně.
V kamiónech to bude boj do posledního metru. Šanci na titul má i Didac
1. R. Klapka 33b
2. T. Marek 30b
3. M. Pokorný 30b
4. K. Klapka 26b
5. R. Sedlařík 24b
6. R. Motyčka 23b
7. M. Neček 19,95b
8. D. Alfonso 18b
9. J. Švanda 17b
V G12 bojují o titul už jen 4 borci. O 5. místo se ještě utkají Romanové Motyčka a Klapka
1. F. Poledna 42b
2. J. Švanda 38b
3. J. Cihlář 35b
4 M. Pokorný 32b
5. R. Klapka 22b
6. R Motyčka 19b
MO výsledky
slot racing blog, automobilové modelářství, reportáže od Kamil K. a Roman K. http://src.sophics.cz
středa 27. září 2017
neděle 24. září 2017
Morava Open Brno 2017
4. závod MO v roce 2017 se konal na nové dráze v Brně.
Na závody jsme se dlouho připravovali, protože letos utočíme na bednu v kamiónech a formulích.
Já se nejvíc těšil na kamióny. Jedinou kategorii kterou opravdu zvládám kočírovat. Našel jsem kousek pořezané oranžové gumy, vykrojil z ní 8 koleček a slepil z nich 2 páry kol. Guma je taková zteřelá, ale když to porovnám s těmi co mají ostatní, tak se jevila dobře. Na namazané dráze to nejezdilo moc dobře, ale večer po 10. hod., při tréninku před závodem, už to fungovalo.
V závodě jsme jeli v poslední skupině a šance na vítězství tam byla, protože akorát Amatér zajel v B skupině dobře. Začal jsem špatně na žluté drážce, ztratil jsem zbytečně tak 1,5 kola. Nakonec to bylo rozhodující pro celkové pořadí. Syn jezdil spolehlivě s N-kovým truckem, kerý není tak rychlý jako náš druhý CS-BP a skončil nakonec o jeden metr přede mnou. Amatér nám ale dal kolo. (dráha má 50 segmentů)
výsledky kamionů:
Na formulky jsem si už vůbec nevěřil. Při prvních testech v rámci soustředění mládeže, naše formule vůbec nejela. Přitom měla spolehlivé kola, z posledního závodu, kde to fičelo. Stejně tak v pátek večer, jezdil jsem časy 6,5s. Tak jsem vytáhl JK formuli - plechovku - s falconem a hned jsem jezdil 6,0s. Ta má ale široká kola tak to funguje úplně jinak (no ale mohli by s ní jezdit začátečníci, s tvrdou kastlí). Tak jsem to nechali až na trénink před závodem. Tam jsme opět napřed nasadili sjeté gumy (17,7) a vůbec to nejelo. Tak jsem dali nové velké, stejnou směs a už to bylo lepší. Konečně se mi podařilo odladit nový motor, který už rok skládám, a ten se hned synovi zalíbil. Že se líp vodí než jeho motor z formule co s ní byl dvakrát druhý. Tak jsem po něm hned sáhl pro sebe.
Vylosovali jsem si oba první skupinu, tak jsem ho nemohl dobře koučovat. Já jsem začal opatrně, ale syn hned zabral a první tři jízdy vedl skupinu. Pak ale na zelené drážce ztratil 3 kola a nakonec se celkově sotva vešel do desítky. Ty 3 kola by ho udržela v šanci na celkové vítězství seriálu. No co už, příští rok.
Já jsem mocně finišoval, ale Martina Doležela jsem ve skupině už nedohnal.
Celkově 7. místo jen 6 metrů za Františkem a před Jirkou Cihlářem je po pardubickém 6. místě můj druhý nejlepší výkon ever.
výsledky F1:
Pro G12 jsem si nachystal auto s motorem ve slabším RedFox setupu a taky jsem zvolil klouzavější kola, abych projel cikem v Omega zatáčce.
Syn si vzal svůj osvědčený motor, se kterým vyhrál Mistra republiky žáků a kola 4-15. Nevěděli jsme kolik se budou sjíždet, tak jsem je nechali zbytečně velké. Ale i tak to jelo dobře a vypadalo to na boj o čtvrté místě. Po třetí jízdě, ale Gumídek zapnul vyšší rychlost a taky pan Švanda se výrazně zlepšoval. Tak z toho bylo 5. místo v A skupině a 6. celkově. Já jsem urval bod za desáté místo, takže spokojenost
22 závodníků byla velmi dobrá účast, další závod je v Tlumačově, snad také s takovou účastí.
výsledky G12:
Vítězové G12 + F1
sepsal KK
Na závody jsme se dlouho připravovali, protože letos utočíme na bednu v kamiónech a formulích.
Já se nejvíc těšil na kamióny. Jedinou kategorii kterou opravdu zvládám kočírovat. Našel jsem kousek pořezané oranžové gumy, vykrojil z ní 8 koleček a slepil z nich 2 páry kol. Guma je taková zteřelá, ale když to porovnám s těmi co mají ostatní, tak se jevila dobře. Na namazané dráze to nejezdilo moc dobře, ale večer po 10. hod., při tréninku před závodem, už to fungovalo.
V závodě jsme jeli v poslední skupině a šance na vítězství tam byla, protože akorát Amatér zajel v B skupině dobře. Začal jsem špatně na žluté drážce, ztratil jsem zbytečně tak 1,5 kola. Nakonec to bylo rozhodující pro celkové pořadí. Syn jezdil spolehlivě s N-kovým truckem, kerý není tak rychlý jako náš druhý CS-BP a skončil nakonec o jeden metr přede mnou. Amatér nám ale dal kolo. (dráha má 50 segmentů)
výsledky kamionů:
1. | Tomáš Marek | 97.44 | 6.602 |
2. | Roman Klapka | 97.00 | 6.946 |
3. | Kamil Klapka | 96.49 | 6.658 |
4. | Jaroslav Švanda | 95.46 | 6.785 |
5. | Didac Alfonso | 95.24 | 6.918 |
6. | Michal Pokorný | 93.45 | 6.921 |
7. | Martin Neček | 93.23 | 6.948 |
8. | Rostislav Sedlařík | 92.24 | 6.933 |
9. | Petr Zemánek | 92.01 | 6.941 |
10. | Roman Motyčka | 90.35 | 6.890 |
11. | Martin Doležel | 88.04 | 6.926 |
12. | Jaromír Býma | 87.38 | 7.072 |
13. | Jiří Vrba | 87.35 | 7.145 |
14. | Petr Sedláček | 78.13 | 7.102 |
15. | Martin Majer | 77.48 | 7.946 |
16. | Petr Motyčka | 69.02 | 8.044 |
Na formulky jsem si už vůbec nevěřil. Při prvních testech v rámci soustředění mládeže, naše formule vůbec nejela. Přitom měla spolehlivé kola, z posledního závodu, kde to fičelo. Stejně tak v pátek večer, jezdil jsem časy 6,5s. Tak jsem vytáhl JK formuli - plechovku - s falconem a hned jsem jezdil 6,0s. Ta má ale široká kola tak to funguje úplně jinak (no ale mohli by s ní jezdit začátečníci, s tvrdou kastlí). Tak jsem to nechali až na trénink před závodem. Tam jsme opět napřed nasadili sjeté gumy (17,7) a vůbec to nejelo. Tak jsem dali nové velké, stejnou směs a už to bylo lepší. Konečně se mi podařilo odladit nový motor, který už rok skládám, a ten se hned synovi zalíbil. Že se líp vodí než jeho motor z formule co s ní byl dvakrát druhý. Tak jsem po něm hned sáhl pro sebe.
Vylosovali jsem si oba první skupinu, tak jsem ho nemohl dobře koučovat. Já jsem začal opatrně, ale syn hned zabral a první tři jízdy vedl skupinu. Pak ale na zelené drážce ztratil 3 kola a nakonec se celkově sotva vešel do desítky. Ty 3 kola by ho udržela v šanci na celkové vítězství seriálu. No co už, příští rok.
Já jsem mocně finišoval, ale Martina Doležela jsem ve skupině už nedohnal.
Celkově 7. místo jen 6 metrů za Františkem a před Jirkou Cihlářem je po pardubickém 6. místě můj druhý nejlepší výkon ever.
výsledky F1:
1. | Tomáš Marek | 176.39 | 5.568 |
2. | Jaroslav Švanda | 172.13 | 5.731 |
3. | Roman Motyčka | 172.00 | 5.732 |
4. | Michal Pokorný | 171.00 | 5.827 |
5. | Martin Doležel | 168.13 | 5.894 |
6. | František Poledna | 167.35 | 5.842 |
7. | Kamil Klapka | 167.22 | 5.944 |
8. | Jiří Cihlář | 165.31 | 5.667 |
9. | Roman Klapka, žák | 165.00 | 5.912 |
10. | Petr Sedlařík | 164.11 | 5.821 |
11. | Rostislav Sedlařík | 161.14 | 6.101 |
12. | Martin Neček | 160.27 | 6.084 |
13. | Adam Ryšavý, žák | 159.01 | 5.979 |
14. | Roman Kalhous | 158.00 | 6.039 |
15. | Petr Zemánek | 157.28 | 6.039 |
16. | Didac Alfonso | 157.25 | 6.140 |
17. | Jaromír Býma | 144.12 | 6.190 |
18. | Jiří Vrba | 143.21 | 6.478 |
19. | Martin Majer | 142.31 | 6.299 |
20. | Petr Motyčka | 139.00 | 6.853 |
Pro G12 jsem si nachystal auto s motorem ve slabším RedFox setupu a taky jsem zvolil klouzavější kola, abych projel cikem v Omega zatáčce.
Syn si vzal svůj osvědčený motor, se kterým vyhrál Mistra republiky žáků a kola 4-15. Nevěděli jsme kolik se budou sjíždet, tak jsem je nechali zbytečně velké. Ale i tak to jelo dobře a vypadalo to na boj o čtvrté místě. Po třetí jízdě, ale Gumídek zapnul vyšší rychlost a taky pan Švanda se výrazně zlepšoval. Tak z toho bylo 5. místo v A skupině a 6. celkově. Já jsem urval bod za desáté místo, takže spokojenost
22 závodníků byla velmi dobrá účast, další závod je v Tlumačově, snad také s takovou účastí.
výsledky G12:
1. | František Poledna | 546.45 | 4.147 |
2. | Michal Pokorný | 524.23 | 4.339 |
3. | Jiří Cihlář | 523.25 | 4.279 |
4. | Jaroslav Švanda | 521.25 | 4.331 |
5. | Tomáš Marek | 520.00 | 4.180 |
6. | Roman Klapka, žák | 512.29 | 4.464 |
7. | Roman Motyčka | 502.18 | 4.443 |
8. | Rostislav Sedlařík | 494.24 | 4.469 |
9. | Martin Doležel | 491.43 | 4.563 |
10. | Kamil Klapka | 462.45 | 4.638 |
11. | Didac Alfonso | 456.47 | 4.865 |
12. | Adam Ryšavý, žák | 446.34 | 4.941 |
13. | Martin Neček | 434.11 | 5.002 |
14. | Petr Zemánek | 431.44 | 4.828 |
15. | Roman Kalhous | 415.46 | 4.858 |
16. | Miroslav Vitula | 412.34 | 5.376 |
17. | Petr Sedlařík | 410.12 | 4.659 |
18. | Jaromír Býma | 399.12 | 4.947 |
19. | Martin Majer | 399.10 | 5.186 |
20. | Petr Motyčka | 390.11 | 5.308 |
21. | Jiří Vrba | 389.11 | 5.441 |
22. | Lukáš Zdražil, žák | 371.26 | 5.604 |
Vítězové G12 + F1
sepsal KK
pondělí 18. září 2017
Brno otvíračka a Honda Vídeň
Tož v Brně je nová dráha. A řekl bych, že lepší než stará. Ač jsem prohlašoval, že se ji nikdy nenaučím, první trénink dopadl dobře a s žákovskými PR24 jsem si hned začali s dráhou rozumět.
V rámci otevření dráhy se konalo Soustředění mládeže. Tož nebyli tam všeci talentovaní, ale 30 dospělých a mládežníků si nenechalo ujít závod PR24 a volný trénink G12.
ALE! Už v pátek večer se jel první ( a tedy nejdůležitější letošní) závod na brněnské dráze. 16 odvážlivců přijalo výzvu jet vyřazovacím způsobem s neskutečně vytuněnýma půjčovačkama na dětské volty. Vždy dva borci na bílé a žluté drážce 1 minutu kroužili a pak si drážky vyměnili a další minutu bojovali s druhým modelem. V prvním kole jsem narazil na soupeře silného, známého TV herce a baviče, pana Filingera. Od začátku měl navrch a já tušil, že tu kůži z hyeny - to měla být první cena- nikdy neponosím. Pak ale stařecké vrtochy ovládly slavného herce, začal protestovat a pro..al závod. V dalším kole domácí borec (který zapomněl přestoupit do zlínského klubu) pan Neček, si ani nelízl. To už jsem se dostal do formy. Následovalo semifinále a pan Doležel, stejný případ, taky neví, za který slavný moravský klub by měl jezdit. Tak jel domů s prázdnou. Ovšem ve finále mě čekal soupeř přetěžký , pánko velkomožný, majster sveta, domácí nad-borec, pan Poledna. Ze začátku se mě držel, jel jsem nejdříve s o fous rychlejším modelem, po výměně chtěl vše hned dohnat a dvakrát vypadl a VZDAL TO! Amatér..
Navlékli mě do brněnského dresu a místní bafuňář pan Švanda mi cpal na podpis přestupové lístky. Pak už si nic nepamatuji, snad jsem nepodepsal... (tedy něco jsem podepsal, ale snad to byla jen prezenční listina..)
Závod PR24 v sobotu dopoledne se jel i s kvalifikací, kde jsem si vyjezdil skupinu A 7. místem. Tam jsem se držel na bodovaných pozicích, spokojený s tím, že jsem taky jednou porazil pana Cihláře, který mi jinak dává kouř..
Mezi mládežníky byl nejlepší Roman Klapka, vyjezdil si taky brněnský skafandr a whiskey skleničku. Největší potlesk sklidil nejmladší Jakub Dohnal, který v závodě porazil slavného Katalánce Alfonsa!
Honda at Vienna slot car centrum ..
Honda se ve Vídni jela už po sedmé a zřejmě ne naposled, jak naznačovali hlasy před závodem.
Dráha v pátek odpoledne nebyla připravená, tak se toho ujal pan Kalhous a nastříkal ji. Nemyslím že to bylo extrémě přemazané, ale druhý den se ukázalo, že to přece jen není úplně dobré. Zkoušeli jsme všechny typy kol které jsem vylovil z kufru, ale žádné nám nejeli dobře na prvních třech drážkách. A tvrdší guma zase nejela v banánu. Nakonec jsem něco vybral a dopadlo to špatně. Po prvních dvou jízdách 25 kol ztráta, se kterou se pak už nic nedalo dělat. Já jsem skončil úplně mimo body a syn doskákal na 12. místě. Ztráta v bodování žáků ho zřejmě bude stát titul.
Závod ovládl JaReček, který se sice taky dostával často do problémů, ale nakonec suveréně vyhrál.
sepsal KK
V rámci otevření dráhy se konalo Soustředění mládeže. Tož nebyli tam všeci talentovaní, ale 30 dospělých a mládežníků si nenechalo ujít závod PR24 a volný trénink G12.
ALE! Už v pátek večer se jel první ( a tedy nejdůležitější letošní) závod na brněnské dráze. 16 odvážlivců přijalo výzvu jet vyřazovacím způsobem s neskutečně vytuněnýma půjčovačkama na dětské volty. Vždy dva borci na bílé a žluté drážce 1 minutu kroužili a pak si drážky vyměnili a další minutu bojovali s druhým modelem. V prvním kole jsem narazil na soupeře silného, známého TV herce a baviče, pana Filingera. Od začátku měl navrch a já tušil, že tu kůži z hyeny - to měla být první cena- nikdy neponosím. Pak ale stařecké vrtochy ovládly slavného herce, začal protestovat a pro..al závod. V dalším kole domácí borec (který zapomněl přestoupit do zlínského klubu) pan Neček, si ani nelízl. To už jsem se dostal do formy. Následovalo semifinále a pan Doležel, stejný případ, taky neví, za který slavný moravský klub by měl jezdit. Tak jel domů s prázdnou. Ovšem ve finále mě čekal soupeř přetěžký , pánko velkomožný, majster sveta, domácí nad-borec, pan Poledna. Ze začátku se mě držel, jel jsem nejdříve s o fous rychlejším modelem, po výměně chtěl vše hned dohnat a dvakrát vypadl a VZDAL TO! Amatér..
Navlékli mě do brněnského dresu a místní bafuňář pan Švanda mi cpal na podpis přestupové lístky. Pak už si nic nepamatuji, snad jsem nepodepsal... (tedy něco jsem podepsal, ale snad to byla jen prezenční listina..)
Závod PR24 v sobotu dopoledne se jel i s kvalifikací, kde jsem si vyjezdil skupinu A 7. místem. Tam jsem se držel na bodovaných pozicích, spokojený s tím, že jsem taky jednou porazil pana Cihláře, který mi jinak dává kouř..
Mezi mládežníky byl nejlepší Roman Klapka, vyjezdil si taky brněnský skafandr a whiskey skleničku. Největší potlesk sklidil nejmladší Jakub Dohnal, který v závodě porazil slavného Katalánce Alfonsa!
Honda at Vienna slot car centrum ..
Honda se ve Vídni jela už po sedmé a zřejmě ne naposled, jak naznačovali hlasy před závodem.
Dráha v pátek odpoledne nebyla připravená, tak se toho ujal pan Kalhous a nastříkal ji. Nemyslím že to bylo extrémě přemazané, ale druhý den se ukázalo, že to přece jen není úplně dobré. Zkoušeli jsme všechny typy kol které jsem vylovil z kufru, ale žádné nám nejeli dobře na prvních třech drážkách. A tvrdší guma zase nejela v banánu. Nakonec jsem něco vybral a dopadlo to špatně. Po prvních dvou jízdách 25 kol ztráta, se kterou se pak už nic nedalo dělat. Já jsem skončil úplně mimo body a syn doskákal na 12. místě. Ztráta v bodování žáků ho zřejmě bude stát titul.
Závod ovládl JaReček, který se sice taky dostával často do problémů, ale nakonec suveréně vyhrál.
sepsal KK