Na Praze 7 zbourali starou prehistorickou dráhu a do nových prostor si přivezli starou Strakonickou dráhu. Dráha je po úpravách a rekonstrukci v dobré kondici, zasloužila by si ale lepší zdroje.
První závod se jel už v pátek večer, závod Production 1:32 , tedy polomakety cestovních aut s "plechovými" podvozky - PR/32. Roman K. je mistr malých plechovek, s losovaným JK Falconem od roku 2014 neprohrál ve své kategorii, a poslední 3 mistrovství vyhrál i celkově..
Po jasné kvalifikaci pro Romana - o dvě desetiny před druhým - byl pak závod už velmi vyrovnaný, a po 5 jízdě byli Roman a Adam v jednom kole. Pak ale Roman zabral, měl i víc štěstí, a vyhrál o dvě kola. O třetí místo celkově bojoval Lukáš s domácím borcem Štěpánem, který neskutečně využil domácího prostředí. Což se ukázalo naplno v dalších závodech.
1. | Roman Klapka S | 295.42 | 4.582 |
2. | Adam Beran S | 293.43 | 4.570 |
3. | Štěpán Kovář M | 287.21 | 4.531 |
4. | Lukáš Tříska S | 286.50 | 4.499 |
Do kategorie PR/24 , tedy velkých plechovek, zasáhl už i mistr světa WingCars a žákovský vítěz loňského ročníku prestižního seriálu Honda HSV Tour 2017, Honza Gotthardt. V kvalifikaci ale opět úřadoval Roman, tentokrát s desetinou náskoku na Honzu a Adama. Hned za nimi domácí superstar Štěpán.
Závod byl zkrácen na 8x2 minuty, v podstatě to byl sprint - kdo udělá chybu, nebo se namotá do skrumáže, bude bez medaile. Závod výborně rozjel Honza, který držel tempo a vyhýbal se nehodám. Ostatní se potloukli. Roman ve třetí jízdě s pokřiveným chassis ztratil 3 kola , naštěstí jsem si toho všiml a v pauze mezi jízdami podvozek trochu srovnal a dal mu šanci dohnat ztrátu. Po 6. jízdě byl Honza 4 kola před Adamem i Romanem, který velmi dobrou jízdou na těžké černé drážce stáhl ztrátu na Adama. Pak se začaly dít věci: špatně zapojený Honzův ovladač smazal jeho náskok. Honza pak nezvládal jízdu na bílé a červené drážce a kosil soupeře. Víc štěstí měl Adam, který výborně finišoval na oranžové a zaslouženě vyhrál svůj první titul ve starších žácích. Čtvrtý finišoval domácí Štěpán 3 okruhy před Lukášem. Až 6. místo pro prvního juniora Michala H. Starší žáci vládnou v posledních letech republikovým šampionátům.
1. | Adam Beran S | 234.18 | 3.697 |
2. | Roman Klapka S | 232.52 | 3.748 |
3. | Jan Gotthardt S | 228.59 | 3.717 |
4. | Štěpán Kovář M | 219.21 | 3.819 |
Do závodu Eurosport G12 jsme nasadili opět podvozek Club12 z MoravaOpen s cílem proklestit se do cíle bez úhony. Očekávali jsme dost velkou bitvu a kolize, rozdíly mezi modely byly už v kvalifikaci dost velké. Vyhrál ji Honza o 0,055s před Romanem a o dvě desetiny před Adamem.
Závod pak byla jedna velká bitva o vítězství mezi nejlepšími 4 závodníky mistrovství. Od začátku se ve vedení střídali Adam, Honza i Štěpán. Roman ztratil v prvních segmentech 4 okruhy a celý závod musel dohánět. Neustále se zlepšoval a doháněl ztrátu. Všichni 4 jezdili časy kolem 3,3sec a rozhodovaly jen zaviněné či nezaviněné kolize. První vypadl z boje o titul Honza, který dojel závod z roztrhlým kolem. Před posledním segmentem měl Roman ztrátu 2 okruhy a Štěpán 1 na Adama. Hned na začátku jízdy ztrátu oba smazali, a jezdili všichni tři v jednom kole. Roman výborným rekordním nájezdem 35 okruhů skvěle finišoval, ale na domácího šampiona to nestačilo. Stejně tak Adam finišující na těžké červené drážce nedokázal udržet Štěpána za zády a o čtvrt okruhu prohrál celkové pořadí. Nicméně dvakrát vyhrál soutěž starších žáků a stal se nejlepším závodníkem mistrovství.
1. | Štěpán Kovář M | 259.39 | 3.295 |
2. | Adam Beran S | 259.18 | 3.334 |
3. | Roman Klapka S | 258.25 | 3.278 |
4. | Jan Gotthardt S | 254.46 | 3.304 |
Ještě pár poznámek k pořadatelům: V posledních letech se nikdy nevyhlašovaly celkové výsledky jednotlivých závodních kategorií, na poháry by pak neměli šanci dosáhnout mladší žáci. Tady to bylo díky domácímu talentu jinak, ale pokud jsou 3 sady pohárů tak se dávají jednotlivým věkovým kategoriím podle výsledků ve všech 3 závodech. Stravování bylo vyhovující a stálo dost času a pak se musely jet ty sprinty na 2 minuty. To byla škoda.
Metrák měl ještě nějaký svérázný názor na výměnu pneu v závodě PR32. Budu to s ním muset ještě probrat u láhve rumu...
Celkové výsledky a foto zde:
http://scrc7.wz.cz/mcr2018.php
Co jsme jeli :
PR/32: JK Cheetah 11, 10/35, dobře vylosovaný motor JK Hawk Retro, BPA Porsche #007
PR/24: JK Cheetah X25, 8/42, RedFox setup + 42° Proslot S16D, Mercedes EasySlot
ES-G12: Club 12, 7/43, Cahoza UL s brazil. magnety, 45° Koford X12, BPA Porsche #055
zapsal Kamil K.
Žádné komentáře:
Okomentovat