Kalendář na rok 2017 téměř hotov:
http://src.sophics.cz/SRC_Kalendar_2017.html
slot racing blog, automobilové modelářství, reportáže od Kamil K. a Roman K. http://src.sophics.cz
sobota 7. ledna 2017
neděle 4. prosince 2016
Honda Cup 12/2016 Plzeň
Honda Plzeň 3.12.2016
Po vydařené pátečním večírku jsme nastoupili do závodu s nesmělým cílem : dostat Romana na 3. místo a získat dost bodů na posun do první desítky celkového pořadí. V tréninku jsme zjistili, že nové kotvy 46° celkem fungují a postupně se zrychlují, tak jsme je nasadili do závodu. Roman s konzervativním nastavením 8/42 a já s 8/39.
Od začátku závodu jsem držel 2-3 místo až do osudné 4. jízdy, tam jsem 4x poslal Hondu do mantinelu a ztratil 15 kol. Pak jsem byl ještě hooodně opatrný na krajní červené drážce, ale potom jsem mocně finišoval a bojoval o 5 místo, ale Dido mě nechal přiblížit se jen na 3 kola. Roman jezdil téměř bez chyby všechny drážky, zaslouženě 4. místo, ale 10 kol na 3. místo mrzí, o chlup rychlejší model by ho tam snadno dostal.
Závody v Plzni jsou vždy náročné a B skupina toho byla důkazem, nicméně i tady se téměř všem podařilo dojet do cíle.
A skupina jezdila velmi dobře celou dobu, téměř se nezastavovalo. O vítězství Fr. Poledny rozhodlo drobné zaváhání J. Cihláře v předposlední jízdě (na oranžové, podobné problémy jako já). Třetí místo uchmatnul P. Heřman po vlažném začátku na špatných kolech.
Celkovým vítězem Honda Tour se stal J. Cihlář , druhé místo si vybojoval v Plzni Fr. Poledna
Mezi žáky se na druhé místo za vítězného Romana Klapku dostal Adam Beran, v Plzni 3. místo za Jájou Jágrem.
Výsledky Honda Cupu
Po vydařené pátečním večírku jsme nastoupili do závodu s nesmělým cílem : dostat Romana na 3. místo a získat dost bodů na posun do první desítky celkového pořadí. V tréninku jsme zjistili, že nové kotvy 46° celkem fungují a postupně se zrychlují, tak jsme je nasadili do závodu. Roman s konzervativním nastavením 8/42 a já s 8/39.
Od začátku závodu jsem držel 2-3 místo až do osudné 4. jízdy, tam jsem 4x poslal Hondu do mantinelu a ztratil 15 kol. Pak jsem byl ještě hooodně opatrný na krajní červené drážce, ale potom jsem mocně finišoval a bojoval o 5 místo, ale Dido mě nechal přiblížit se jen na 3 kola. Roman jezdil téměř bez chyby všechny drážky, zaslouženě 4. místo, ale 10 kol na 3. místo mrzí, o chlup rychlejší model by ho tam snadno dostal.
Závody v Plzni jsou vždy náročné a B skupina toho byla důkazem, nicméně i tady se téměř všem podařilo dojet do cíle.
A skupina jezdila velmi dobře celou dobu, téměř se nezastavovalo. O vítězství Fr. Poledny rozhodlo drobné zaváhání J. Cihláře v předposlední jízdě (na oranžové, podobné problémy jako já). Třetí místo uchmatnul P. Heřman po vlažném začátku na špatných kolech.
Celkovým vítězem Honda Tour se stal J. Cihlář , druhé místo si vybojoval v Plzni Fr. Poledna
Mezi žáky se na druhé místo za vítězného Romana Klapku dostal Adam Beran, v Plzni 3. místo za Jájou Jágrem.
Výsledky Honda Cupu
středa 16. listopadu 2016
Honda Cup 11/2016 Pardubice
Honda Cup Pardubice 2016
Po úspěšné Morava Open před 14 dny jsme byli zase v Pardubicích, tentokrát se jela Honda.
Obě závodní auta hned od začátku tréninku krásně jela, tak jsme hledali jen kola, která vydrží celý závod a budou dobře fungovat jak na krajních drahách tak i na středech. Od začátku se nejlíp ukazovali 4/15, ale já jsem si vybral klouzavé 10/15 a ještě brazilské, které jsem chtěl použít na krajní dráhy.
Těsně před přejímkou jsme ještě testovali jestli ty 4/15 a vůbec nefungovali, nešlo přitlačit, bída. Tak jsem začal chystat jiné kola, ale pak jsem ještě nazul 4/15 na 11mm disku (předtím jsme měli 12) a začalo to trochu fungovat. Riskli jsem to a oplatilo se to. Kola se po startu rychle zajeli a syn byl nadmíru spokojený. Jeli jsme oba v B skupině a kromě domácího R.Kalhouse jsme neměli soupeře. Já jsem trochu zazmatkoval v 6. jízdě, kde mi to začalo trochu klouzat, tak jsem si dal na dvě jízdy ty brazilské, ale nebylo to ono, dohnal mě Rosťa. Tak jsem na poslední jízdu dal náhradní kola 10-15 a poslední jízdu jsem vyhrál a zajistil si 3. místo ve skupině. Celkově to pro nás znamenlo 9. a 10. místo, snad poprvé oba v desítce. Závod opanovali domácí, kterým sekundoval jen L. Horký.
Mezi žáky Roman porazil oba své největší soupeře Honzu a Michala o víc jak 60 kol. Celkem 7 žáků, i nové tváře.
V posledním závodě v Plzni se bude ještě v žácích rozhodovat o 2. a 3. místě. Stejně tak celkové pořadí už zná vítěze, ale o druhé místo se ještě strhne bitva.


Kola RK 4/15(11), KK 10/15-Serra-10/15, světlost 0,8mm
Po úspěšné Morava Open před 14 dny jsme byli zase v Pardubicích, tentokrát se jela Honda.
Obě závodní auta hned od začátku tréninku krásně jela, tak jsme hledali jen kola, která vydrží celý závod a budou dobře fungovat jak na krajních drahách tak i na středech. Od začátku se nejlíp ukazovali 4/15, ale já jsem si vybral klouzavé 10/15 a ještě brazilské, které jsem chtěl použít na krajní dráhy.
Těsně před přejímkou jsme ještě testovali jestli ty 4/15 a vůbec nefungovali, nešlo přitlačit, bída. Tak jsem začal chystat jiné kola, ale pak jsem ještě nazul 4/15 na 11mm disku (předtím jsme měli 12) a začalo to trochu fungovat. Riskli jsem to a oplatilo se to. Kola se po startu rychle zajeli a syn byl nadmíru spokojený. Jeli jsme oba v B skupině a kromě domácího R.Kalhouse jsme neměli soupeře. Já jsem trochu zazmatkoval v 6. jízdě, kde mi to začalo trochu klouzat, tak jsem si dal na dvě jízdy ty brazilské, ale nebylo to ono, dohnal mě Rosťa. Tak jsem na poslední jízdu dal náhradní kola 10-15 a poslední jízdu jsem vyhrál a zajistil si 3. místo ve skupině. Celkově to pro nás znamenlo 9. a 10. místo, snad poprvé oba v desítce. Závod opanovali domácí, kterým sekundoval jen L. Horký.
Mezi žáky Roman porazil oba své největší soupeře Honzu a Michala o víc jak 60 kol. Celkem 7 žáků, i nové tváře.
V posledním závodě v Plzni se bude ještě v žácích rozhodovat o 2. a 3. místě. Stejně tak celkové pořadí už zná vítěze, ale o druhé místo se ještě strhne bitva.


Kola RK 4/15(11), KK 10/15-Serra-10/15, světlost 0,8mm
Poř. | Závodník |
Kola celkem
|
Nej. kolo
|
1. | Petr Vaněček |
695.20
|
4.788
|
2. | Tomáš Marek |
685.20
|
4.735
|
3. | Vladimír Horký |
683.07
|
4.496
|
4. | Jiří Cihlář |
677.35
|
4.852
|
5. | Jaroslav Švanda |
664.04
|
4.513
|
6. | Roman Kalhous |
663.20
|
4.987
|
7. | František Poledna |
650.00
|
4.905
|
8. | Didac Alfonso |
644.18
|
4.690
|
9. | Roman Klapka, žák |
642.27
|
4.880
|
10. | Kamil Klapka |
632.20
|
5.098
|
11. | Rostislav Sedlařík |
629.33
|
5.061
|
12. | Tomáš Šena |
623.38
|
5.303
|
13. | Jaroslav Jäger st. |
613.23
|
5.222
|
14. | Jiří Míček sen |
611.25
|
4.796
|
15. | Petr Štěpánek |
606.25
|
5.353
|
16. | Zdeněk Chleborád |
603.11
|
5.116
|
17. | Jaroslav Vítek |
601.07
|
5.341
|
18. | Láďa Janecký |
576.33
|
5.377
|
19. | Jan Gotthardt, žák |
576.20
|
4.737
|
20. | Josef Čechura |
573.21
|
4.518
|
21. | Michal Hlaváč, žák |
573.01
|
4.505
|
22. | Tomáš Stejskal |
564.12
|
4.647
|
23. | Vlado Okali |
560.05
|
5.320
|
24. | Adam Beran, žák |
557.20
|
4.459
|
25. | Michal Pokorný |
545.35
|
5.109
|
26. | Lukas Tříska, žák |
544.00
|
5.034
|
27. | Radek Novák |
536.01
|
5.528
|
28. | Petr Filinger |
525.14
|
5.690
|
29. | Jan Korec |
520.27
|
4.460
|
30. | Jaroslav Jäger ml., žák |
503.00
|
5.548
|
31. | Milan Hlaváč |
497.20
|
4.502
|
32. | Roman Motyčka |
423.00
|
5.207
|
33. | Adam Trojan, žák |
404.18
|
6.306
|
pondělí 31. října 2016
Morava Open Pardubice 2016
Poslední závod MO 2016 se jel v Pardubicích. Jeli jsme s touhou zajet nějaký slušný výsledek v kamiónech, dostat se do desítky ve formulích a udržet 5. místo celkově v G12 (což bylo pravda téměř nereálné)
V tréninku na kamióny jsem si poškodil žluté kola, ani nevím jak, a tak jsem nasadil nové bílé se kterými jsem musel mít minimálně 3,5mm světlost. Překvapivě fungovali a a taky lepší motor byl hned znát. Čekal jsem, že to neudržím vůbec na dráze, ale moje extra těžké N-ko fungovalo. Před závodem jsem natrénoval černou a červenou drážku a bylo to znát, zajel jsem nejlepší závod na MO.
Sice kolem nás jezdil Amatér jakoby tam měl eurosport karoserii, ale druhé místo ve skupině slibovalo solidní výsledek. Syn zajel slušně, ale v poslední jízdě namotal zadek karoserie do kol, poničil kola a ztratil v jízdě 3 kola a celkově 3 pozice. Nevím jak to vyztužit..
A skupina kamiónů začala nervózně a hned ztráceli 1-2 kola na můj výsledek. A tak to bylo celý závod. Jen Roman Motyčka zabojoval a skončil o 3/4 kola za mnou. 4 místo skvěle jedoucí Dido!
Kvalifikace Formule 1 proběhla v pátek na motokárách v Litomyšli, B skupina nás dala dohromady s naším F1 týmovým kolegou Starostou. To znamenalo 3 stejné McLareny vedle sebe na startu
Závod se nám celkem podařil - celému týmu, formule fungují, kdybych se netoulal 3 kola pod dráhou, tak jsem byl v desítce, jen to chce na ty formule lepší ruce.
Kola JK 5/14 a 10/15 velmi dobré.
Před závodem G12 jsme zjistili, že žádný náš motor prostě nejede ani přibližně tak dobře jako nejlepším 5 a tak jsme se pokusili dostat do bodované desítky jízdou bez padání a karambolů. Syn to zvládl, byť jednou letěl z dráhy až na kanape, mě došli jako vždy po 6. jízdě síly a dokroužil jsem to celkem odevzdaně. Synovi 8. místo pomohlo udržet si skvělé 6. místo celkově, což je na 13 let super výsledek.
Kola Serra a R13, oboje na jeden pár.
V závodě G12 určitě zlobila počídla, nejlepší časy na kolo jsou nejméně u 11 závodníků špatně a nevšiml jsem si, že by tam byli nějáké dvojdrážky, které by to mohli způsobit. Nicméně počty kol by měli souhlasit, ale nějaký šotek tam řádí , na Hondě to budu pečlivě sledovat.
Výsledky :
http://www.moravaopen.cz/node/53
https://www.facebook.com/kamil.klapka/posts/1348237321854323

Sice kolem nás jezdil Amatér jakoby tam měl eurosport karoserii, ale druhé místo ve skupině slibovalo solidní výsledek. Syn zajel slušně, ale v poslední jízdě namotal zadek karoserie do kol, poničil kola a ztratil v jízdě 3 kola a celkově 3 pozice. Nevím jak to vyztužit..
A skupina kamiónů začala nervózně a hned ztráceli 1-2 kola na můj výsledek. A tak to bylo celý závod. Jen Roman Motyčka zabojoval a skončil o 3/4 kola za mnou. 4 místo skvěle jedoucí Dido!
Kvalifikace Formule 1 proběhla v pátek na motokárách v Litomyšli, B skupina nás dala dohromady s naším F1 týmovým kolegou Starostou. To znamenalo 3 stejné McLareny vedle sebe na startu
Závod se nám celkem podařil - celému týmu, formule fungují, kdybych se netoulal 3 kola pod dráhou, tak jsem byl v desítce, jen to chce na ty formule lepší ruce.
Kola JK 5/14 a 10/15 velmi dobré.
Před závodem G12 jsme zjistili, že žádný náš motor prostě nejede ani přibližně tak dobře jako nejlepším 5 a tak jsme se pokusili dostat do bodované desítky jízdou bez padání a karambolů. Syn to zvládl, byť jednou letěl z dráhy až na kanape, mě došli jako vždy po 6. jízdě síly a dokroužil jsem to celkem odevzdaně. Synovi 8. místo pomohlo udržet si skvělé 6. místo celkově, což je na 13 let super výsledek.
Kola Serra a R13, oboje na jeden pár.
V závodě G12 určitě zlobila počídla, nejlepší časy na kolo jsou nejméně u 11 závodníků špatně a nevšiml jsem si, že by tam byli nějáké dvojdrážky, které by to mohli způsobit. Nicméně počty kol by měli souhlasit, ale nějaký šotek tam řádí , na Hondě to budu pečlivě sledovat.
Výsledky :
http://www.moravaopen.cz/node/53
https://www.facebook.com/kamil.klapka/posts/1348237321854323
neděle 9. října 2016
Honda Cup 10/2016 Brno
Závod v Brně jsem si užil sám ( syn nemocen ) a s pěkně jsem se svezl. Dráha zde končí (a snad ji převezou do Plzně) a tak jsem se snažil dostat do desítky. Auto jelo výborně, v B skupině mě porazil jen David, který obhajoval loňské druhé místo (a úspěšně). Dobrý souboj s Romanem Kalhousem.
Jel jsem na dva páry 415, motor s 45° kotvou, celkové 7. místo je moje nejlepší umístnění za dlouhou dobu.
F. Poledna nedal nikomu šanci a s domácí tratí se důstojně rozloučil i Jarda Švanda.
V žácích Michal těsně porazil Honzu a Adama, příště už snad zasáhne do soubojů i Roman.
neděle 25. září 2016
Morava Open Mariánské Údolí 2016
Vybaveni novým srážečem napětí jsme přijeli do Údolí potvrdit letošní dobrou formu v G12 a zlepšujícími se formulkami. Nová kotva do rezervní formule namísto 16C od JMS měla nahradit trochu zbrklý motor v mé formuli. Rosťa mi motor krásně naletoval (už jsem na to po setmění neviděl..) a tak jsem ho posadil na dráhu a nerozjel jsem se. Z jedné polohy se začal špatně rozbíhat. No škoda , mohl jet závod, byl jinak velmi dobrý, snad nejlepší z našich. Musím ho do Pardubic nachystat líp.
Kamiony se kupodivu jeli ještě v pátek večer a vyhrál po napínavém průběhu Martin Neček. Nám se moc nedařilo, 7. a 8. místo z 10 účastníků. Snad až budeme mít dráhu, podaří se mi podvozky trochu poladit.
V sobotu ráno jsme začali velmi opatrně a s rozvahou trénovat . Roman si vzal moji formuli s tím, že to celkem jede, měl tam 310 kola a zdálo se mi to obstojné, já jsem teda sebral jeho formuli, a překvapivě zjistil, že 116 kola fungují. V tréninku G12 jsme jen zajeli nove 415-tky a zkontrolovali nové kastle.
Závod F1 se jel na 4 x 3 minuty a hned v první jízdě se ukázalo, že Romanova formule nejede, chrochtá, poskakuje. Výsledkem byla porážka od domácího žáka Adama a nutnost ho porazit o 11 kol v G12, aby vyhrál závod MO a získal další zápis do tabulky vítězů žákovského poháru (již 9 vítězství) . Moje formule jezdila v závodě mnohem líp než v tréninku, dokonce jsem držel krok z mistrem Švandou a vyjel jsem si 3 body.
V závodě G12 jsem byl ve skupině jen se 3 závodníky, což by bývalo skvělé, kdyby mi po dvaceti kolech nevypochodovalo ložisko z motoru. Tohle se mi normálně nestává, ale závod jsem nevzdal a utíkal jsem ho přiletovat. Nemohl jsem ho dostat zpět, až jsem si všiml, že se mi hnulo i ložisko v čele. Nějak jsem je tam natlačil a zaletoval, kupodivu převod nebyl dotčen a tak jsem stihl ješte minutu z první jízdy. Po tom zásahu auto nejelo jak před tím ale dalo se.Ve druhé jízdě jsem nasál něco z dráhy a mistr Švanda , byť nic nevyklepal, oživil zázračně auto tak, že jelo líp než na startu. Solidních 3,4 s na kolo jsem pak vystřídal za klidnou jízdu a pouštěl M.Doležela před sebe, který sprintoval na bednu. Zvládl jsem to na jeden pár kol, ale taky jsem skoro jednu jízdu nejel. Bez poruchy bych mohl mít 7 místo.
Romanovi jsem nasadil o chlup větší kola, aby vydrželi 3 jízdy bez problému s tím, že by možná mohl vydržet až do konce. To se ale nezdařilo, jedno kolo bylo už moc malé po 3. jízdě, tak jsme dali druhý pár a dojel to bez problémů a padání až do konce. Ovšem problém bylo napětí na zdrojích, při 14V se pekelně přehříval ovladač, jakoby se netočili ventilátory. Voltmetr na ovladači ani nedokáže ukázat kolik voltů tam je bez zatížení, není to dobré.
Já jsem tedy zkoušel srážeč napětí ve všech 3 závodech, nastavil jsem si 12,5V na kamiony, 13,2V na formule a 13,8V na G12 a bylo to OK, ovladač pracoval bez přehřívání a stabilně
Příští závod zde jedině se stabilizací napětí na ovladači nebo aspoň se srážečem.
Výsledky na webu MO
Kamiony se kupodivu jeli ještě v pátek večer a vyhrál po napínavém průběhu Martin Neček. Nám se moc nedařilo, 7. a 8. místo z 10 účastníků. Snad až budeme mít dráhu, podaří se mi podvozky trochu poladit.
V sobotu ráno jsme začali velmi opatrně a s rozvahou trénovat . Roman si vzal moji formuli s tím, že to celkem jede, měl tam 310 kola a zdálo se mi to obstojné, já jsem teda sebral jeho formuli, a překvapivě zjistil, že 116 kola fungují. V tréninku G12 jsme jen zajeli nove 415-tky a zkontrolovali nové kastle.
Závod F1 se jel na 4 x 3 minuty a hned v první jízdě se ukázalo, že Romanova formule nejede, chrochtá, poskakuje. Výsledkem byla porážka od domácího žáka Adama a nutnost ho porazit o 11 kol v G12, aby vyhrál závod MO a získal další zápis do tabulky vítězů žákovského poháru (již 9 vítězství) . Moje formule jezdila v závodě mnohem líp než v tréninku, dokonce jsem držel krok z mistrem Švandou a vyjel jsem si 3 body.
V závodě G12 jsem byl ve skupině jen se 3 závodníky, což by bývalo skvělé, kdyby mi po dvaceti kolech nevypochodovalo ložisko z motoru. Tohle se mi normálně nestává, ale závod jsem nevzdal a utíkal jsem ho přiletovat. Nemohl jsem ho dostat zpět, až jsem si všiml, že se mi hnulo i ložisko v čele. Nějak jsem je tam natlačil a zaletoval, kupodivu převod nebyl dotčen a tak jsem stihl ješte minutu z první jízdy. Po tom zásahu auto nejelo jak před tím ale dalo se.Ve druhé jízdě jsem nasál něco z dráhy a mistr Švanda , byť nic nevyklepal, oživil zázračně auto tak, že jelo líp než na startu. Solidních 3,4 s na kolo jsem pak vystřídal za klidnou jízdu a pouštěl M.Doležela před sebe, který sprintoval na bednu. Zvládl jsem to na jeden pár kol, ale taky jsem skoro jednu jízdu nejel. Bez poruchy bych mohl mít 7 místo.
Romanovi jsem nasadil o chlup větší kola, aby vydrželi 3 jízdy bez problému s tím, že by možná mohl vydržet až do konce. To se ale nezdařilo, jedno kolo bylo už moc malé po 3. jízdě, tak jsme dali druhý pár a dojel to bez problémů a padání až do konce. Ovšem problém bylo napětí na zdrojích, při 14V se pekelně přehříval ovladač, jakoby se netočili ventilátory. Voltmetr na ovladači ani nedokáže ukázat kolik voltů tam je bez zatížení, není to dobré.
Já jsem tedy zkoušel srážeč napětí ve všech 3 závodech, nastavil jsem si 12,5V na kamiony, 13,2V na formule a 13,8V na G12 a bylo to OK, ovladač pracoval bez přehřívání a stabilně
Příští závod zde jedině se stabilizací napětí na ovladači nebo aspoň se srážečem.
Výsledky na webu MO
úterý 13. září 2016
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)