pondělí 23. června 2025

Morava Open 2025 Klokočov


    Morava Open v Klokočově je téměř tak slavná jako Persico. Letos se nám opět nepodařilo podpálit borovici nad ohništěm, a tak vlastně nemám žádný clickbait ..
    Začali jsme zlehka klobáskami a těšili se na steaky. Kupodivu jsme odjeli kamióny bez problému, loni to bylo hodně těžké. Bylo nás jen 10, což není dobrý počet, ale závod byl pěkný, Gumídek využil zaváhání Jardy ve finálové jízdě a i když se mnou prohrál rozjížďku, stačilo mu to na zlato.
    Pak už jsme se věnovali steakům a Jérgmajstrovi. Já jsem tedy přece jen šel trénovat, bo jsem moc pomalý, i když jsem chtěl opět jet s testovacím autem na příští sezónu. Dal jsem si tam korigovaný převod 44z, tak jsem ani nemusel posunovat motor. Bylo to hned lepší. Nicméně mi kvůli tomu unikla druhá sada steaků, tak jsem si dal ještě jedno pivo a šel brzo spát. Pivo mě probudilo o půl šesté, tak jsem ho recykloval a ještě usnul.
    Ranní probuzení nebylo moc dobré, nic jsem neviděl, slzeli mi oči od kouře z ohně ještě v poledne.. Dobrá snídaně ale pomohla, a tak jsme naladili G12 na nové kola a šli na trénink F1, tam nám to taky jelo dokola, tak jsem šel s klidem na přejímku. Tam přišlo obvyklé vystřízlivění. Kola, která po tréninku měla světlost habakuk, nějak vychladla a dotace benzínem nám sice pomohla, ale byl tam zdvižený prst!
    Kvali formulí se mi povedla dostal jsem se do Áčka. Tam jsem si kroužil svoje tempo, i červenou jsem nepokazil a získal pár bodů do tabulky. Nečekal jsem, že by někdo mohl porazit doma Rosťu nebo JTC, ale RoKl odstartoval pěkně, bez padání si vybudoval náskok 4 kol a na poslední pomalé červené drážce ho udržel a zapsal své druhé vítězství v F1 na MO. Růžové formule opět dominovaly.
    Po báječném obědě, který si nikdo z nás tedy nezasloužil, jsme funíce šli se pokusit odjet závod G12. Jezdíme kvalifikaci 1 min. na lap a je to dobré, hned je vidět kdo má koně pod kapotou a kdo přijde o převod v první jízdě. Nicméně tentokrát prvních deset nepředvedlo nic, bo dráha vystydla, zatímco jsme se cpali, a nejvíc na to doplatil Mado, který jel první. Já jsem taky nic nezajel oproti tréninku, ale do Áčka jsem se dostal. 11000KV je už dost rychlé na tuhle dráhu, ale měl jsem lepší kola než v Tlumačově, kde jsem úplně pohořel na krajích, a tak jsem si věřil na slušný nájezd. Chtěl jsem tedy porazit všechny co zanechávají dramatickou uhlíkovou stopu, ale srazil jsem si volt a chtěl jsem dojel, nejlépe bez padání. B skupina byla těžká MoPe a hlavně Igi byli dost pomalí, a způsobovali kolize. Ve formulích Igi byl dobrý, jelo mu to pěkně, ale G12 je moc rychlé, tedy ty okolní auta co ho předjíždí. I tak Gumídek zabral, jeho auto se zase zázračně zlepšilo a najel slušné metry. A skupina byla o tom, kdo potrápí JTC. Čekal se souboj RoMo, Rosťa a RoKl o druhé místo ve skupině i celkově.  JTC  utekl hned v první jízdě o 4 kola jel si svůj závod, držel jsem se ho já s bezuhlíkem, a to až do mé bílé drážky, tak už jsem si srazil 2 volty a snažil se nastavil ovladač na červenou, kterou s rychlým autem neumím odjet bez padání. Ztratil jsem na červené asi 6 kol, byl jsem tam marný. Ale jinak velká spokojenost, už si na to začínám zvykat.
    RoMo odstoupil, tak jsme sledovali jen souboj Rosti s RoKl a ten si Rosťa sám prohrál třemi výlety pod dráhu, roztrhl kastli, musel opravovat a nejelo mu to už tak dobře. Nicméně ani RoKl nestačil na Gumídka, tak ten bere body za druhý flek, RoKl 3.
    Celkové pořadí MO (F1 + G12) :  JTC - RoKl - Rosťa

G12 + F1 : 1. JTC, 2.RoKl, 3, Rosťa

Truck cup: 1.Gumídek, 2.RoKl, 3. Jarda


výsledky

úterý 13. května 2025

Morava Open 2025 - Tlumačov

    Jak jsem testoval BL

    Už pár týdnů mám půjčený od Frankieho BL motor i s Club chassis. Tedy 11000KV, o kterém seriózně uvažujeme, že nahradí X12 motory. V tréninku mi to celkem šlo, tak jsem navrhl že obětuju pár bodů do seriálu a pojedu BL mimo soutěž. BL model je rychlejší, ale ještě jsme ho vůbec neotestovali v závodě MO, jako třeba testuju Hondu BL letos.
    Nicméně před závodem jsme testovali ovladače, a ten Romanův byl nějaký slabší, nevíme proč, takže jsem pro sebe vytáhl svůj starý ovladač. Tam jsem ale před 6 týdny dal 10 Ohm brzdu namísto klasické 3 Ohm, pro škodovky a slabé BL. Což není až tak problém, dá se brzda nastavit, ale potřeboval jsem jen 8-9-MAX a tam to teda se začíná moc přehřívat.
    Lap jsem vyhrál, ale pak na červené jsem si dal pro jistotu 60 chip místo 50 a začokoval jsem to. No to jsem to dost zpomalil, ale nějak jsem to odkroužil. Pak zelená, zpátky 50 chip a čoky dolů. To už jsem měl dobrý nájezd i časy na kolo. Modrá to samé. Pak jsem si dal na fialovou zas 60, abych si nastavil régl na další černou. No rýpl jsem si do nastavení a fialovou pak pos..l. Na černé jsem si dal brzdu na max, bo už se přehřívala. To bylo ale moc. Chvilku jsem to zvládal, ale pak jsem vypadl a už se to se mnou vezlo. Vedle mne jel Frankie, nechtěl jsem mu zavazet, tak jsem ho pouštěl a ztratil úplně rytmus. Na žluté jsem zas zavazel JTC a nakonec ho 3x poslal. Oranžová to zas vše napravila, 50 chip zpátky a dobrý nájezd bez padání, poslední bílá, to už jsem jen vyklusával, i jsem se tedy zpotil (i když bylo tedy dost zima..).
    No tedy poučen jsem, nastavení brzdy je klíčové. Je to o půl vteřny rychlejší než moje běžné auto, a je to znát. Měl jsem tam 4-15, a to tedy na středech určitě stačilo, na ty kraje to chce ale lepší papuče..
    Tak nevím jestli mi to, jako zástupci pučmidrátů, ještě někdy dají do ruky. V Klokočově raději budu kroužit se svým chcípákem, ale někdo by nám to měl předvést.


 



pondělí 17. března 2025

Brněnská Hodinovka 2025 - Brno

     Škodovky odstartovaly další ročník. V Brně se sešla velmi dobrá účast  - 21 borců včetně Thomase ze Štýrska, Jeffa z Kanady a dvou Poláků.

    První se ale jeli makety, trochu jsme změnili pravidla, máme pěkné lexanové kastle místo laminovaných, samozřejmě jedou trochu líp.
    Měl jsem ambice se dostat na bednu, ale jeli jsem systém 'plochá dráha' a to mi příliš nevyhovuje. Nicméně to byl napínavý závod a dobré souboje. Auta jsou pěkné, 5.místo fajn, RoKl po dobrém souboji o vítězství bere 2. flek.

Poř. Jméno Body
1. Lukáš Prchal 15
2. Roman Klapka 13
3. Jaroslav Švanda 13
4. Lubomír Pazdera 12
5. Kamil Klapka 11

    Škodovky jsme natrénovali ve čtvrtek na klubovkách. Tam jsem ale jel tvrdé gumy, celkem dobře, ale na sobotu jsem dal japonce "0". Nedokázal jsem udržet žádné tempo a propadl na druhou půlhodinu mezi začátečníky do skupiny C. Tu jsem pak vyhrál a dostal se na 10. místo, to jsem měl v plánu před závodem, ale špatná první půlhodina mě poslala do propadliště dějin na 13. místo..
    Souboj o vítězství se vůbec nekonal, bylo rozhodnuto po 5 kolech závodu, někdo si tu jezdí vlastní ligu. O druhé místo se ale bojovalo až do konce. Jarda ale poladil, RoKl marně stíhal, ale 3. flek je dobrý začátek ročníku.
    Adam má dost dobrou škodovku a zabodoval, Petr s Lubošem pěkný souboj o 5. místo, prakticky totožný nájezd kol ale Petr o bod víc. Thomas mezi oběma Poláky, ti jeli old school engine!

Poř. Závodník Body
1. Lukáš Prchal 42
2. Jaroslav Švanda 40
3. Roman Klapka 38
4. Adam Ryšavý 36
5. Petr Švanda 33
6. Lubomír Pazdera 32
7. Tomáš Němec 30
8. Thomas Trantura 29
9. Standa Němec 26
10. Jaromír Býma 21
11. Jiří Eliáš 21
12. Jiří Vrba 20
13. Kamil Klapka 19
14. Marek Morávek 16
15. Roman Motyčka 15
16. Miroslav Vitula 13
17. Petr Motyčka 10
18. Pavel Vít 7
19. Ladislav Janecký 7
20. Martin Doležel 4
21. Jeff Stangeland 3

Pódium Hodinovka Škoda 130RS


    Zcela unaven se škodovek jsem nastoupil do formulí, ale jelikož mám solidní motor a vyhrál jsem poslední závod 2024, tak jsem rychle ožil a celkem se na závod těšil. Japonské '10' se sice RoKl moc nelíbili, mě ale vyhovovali a tak jsem si kroužil. Na žlutá-černá jsem kupodivu nezaváhal (ve škodovkách jsem prakticky neobjel rychlé kolo), a pak jsem pausíroval a spočetl si, že mi stačí 4x 26 kol na bednu. Před poslední jízdou jsem měl přesně jedno kolo na Petra, a tak jsem se spíše díval dozadu, kdo mě může předjet. Pak jsem tvrdě bojoval s Jardou, vůbec jsem si nevšiml, že jsme Petra předjeli, nakonec to bylo o kolo a půl v té jízdě a to mi stačilo na krasné vítězství. McLareeeeen ! Potěšilo pak i vítěství McLarenu v Melbourne v neděli ráno.

1. Kamil Klapka 154.15
2. Petr Švanda 153.40
3. Roman Klapka 153.00
4. Standa Němec 152.00
5. Martin Doležel 151.27
6. Jaroslav Švanda 151.26
7. Thomas Trantura 151.02

    Do LMP jsme taky přidali jednu novinku a to jsou motory KV6000. Vlastně máme totožná pravidla s BPA cupem, jen jinou boudu. To přilákalo 16 závodníků a jeli se tedy 3 skupiny. V C skupině začátečníků zazářil RoMo, vlastně ani nevím co jel za kola, ale jelo mu to až příliš dobře, a bude s Gumídkem na BPA favoritem. Tipoval jsem ho hned na bednu i vítězství. Já jsem si to trochu začokoval, je to už na mě hoodně rychlé. Kola jsem přendal z formule, a šlo to. Začal jsem opatrně a postupně zrychloval, v poslední jízdě jsem měl 4. flek na dosah, ale vypadl jem a kolo fuč. RoMo tedy nakonec vyhrál, Petr kolo za ním a RoKl 3. flek. Prvních 6 vyrovnaný souboj, ty auta jedou stejně, záleží jen na odvaze to pustit naplno.

1. Roman Motyčka 186.28
2. Petr Švanda 185.27
3. Roman Klapka 183.41
4. Lukáš Prchal 182.26
5. Kamil Klapka 181.29
6. Jaroslav Švanda 179.44
7. Lubomír Pazdera 173.45
8. Standa Němec 173.05
9. Thomas Trantura 172.47

Brno opět nezklamalo, dobré závody, super bufet.

Výsledky : www.srcbrno.cz


Photo Credit: www.srcbrno.cz

neděle 1. prosince 2024

BPA Cup 2024 Pardubice

    BPA v Pardubicích tentokrát pro domácí tým Věčný vývoj.

KV6000 motory už máme vyladěné, museli tedy k JáRečkovi pro novou osu, ale teď už snad chvilku poběží. 10/40 převod funguje dobře, zdá se být optimální pro většinu drah.

První hodinovka bylo snadné vítězství pro ŠPO. Jednak jsme se hned od počátku dostali do tempa. A taky že TurboDuo hned ve warmupu udělalo převod a i když jsme na ně aspoň minutu čekali, nestihly ho vyměnit a 20 kol ztratili.

Druhá hodina už byla drámo až do konce, i když jsme se ještě zlepšili, tak to na vítězství nestačilo. TurboDuo už jelo bez problému, a celkem překvapili rakušáci, taky už jsou v Pardubicích jako doma. VV se velmi zlepšili a po zásluze budou brousit tvrdobudku.

AM team trochu zklamal, druhá hodinovka slabá. Pat a Mat s tvrdobudkou chvilkama rychlejší než já, ale pak motor ven a opravy. Druhá hodina už OK.
HRC velké výkyvy formy, i nějaká oprava. Béčko ŠPO tentokrát jen sondovalo terén, do žádných větších akcích se nepouštěli (tedy kromě toho zakousnutí se do nás).

Dobře jsme pojezdili a bufet - hlavně ty zákusky - super.


1. závod


 
1.ŠPO714.214.651
2.Věčný Vývoj704.244.651
3.AM Team700.034.708
4.Turbo Duo690.374.580
5.Team Austria688.314.738
6.Já s Vendou674.174.841
7.Souboj na facky654.194.965
8.HRC646.244.714
9.ŠVPO629.244.946
10.JaVi584.025.282
11.Pat a Mat574.004.618
12.Pačtí Blázni549.335.246



2.závod


 
1.Věčný Vývoj727.084.563
2.Turbo Duo725.034.527
3.ŠPO721.254.553
4.Team Austria709.094.660
5.Pat a Mat697.044.753
6.Já s Vendou688.024.572
7.Souboj na facky675.214.924
8.AM Team672.094.544
9.ŠVPO652.105.025
10.HRC631.214.695
11.JaVi590.245.245
12.Pačtí Blázni503.005.254


1. Věčný vývoj Roman Kalhous + Láďa Janecký 39
2. ŠPO Roman Klapka + Kamil Klapka 38
3. Turbo Duo Jan Gotthardt + Michal Spudil 36
4. Team Austria Stephan Buchsbaum + Thomas Trantura 33
5. AM Team Adam Beran + Martin Majer 31
6. Já s Vendou Venda Kohout + Jarda Derner 30
7. Souboj na facky Starosta + Dido 28
8. Pat & Mat Doctor + Amatér 26
9. ŠVPO Petr Švanda + Jarda Švanda 24 1281
10. HRC Fanda Holý + Franta Holý 24 1277
11. JaVi Ivo Janík + Mirek Vitula 21
12. Pačtí Blázni Radek Rejman + Martin Patka 18


Věčný vývoj - 1. místo
ŠPO - 2. místo
Turbo Duo - 3. místo

Austria
AM team

Souboj na facky

Pat a Mat


ŠPVO

Já s Vendou

 

pondělí 18. listopadu 2024

MoravaOpen 2024 Jihlava

 





Vyhlášení celkových vysledků 2024


MO 2024 Jihlava - F1

MO 2024 Jihlava - G12

MO 2024 Jihlava - Truck

MO 2024 Jihlava - G12 + F1

MO 2024 Truck Cup

MO 2024 F1 

MO 2024 F1 Teams - Force India

MO 2024 G12

MO 2024 Club Cup - Katastrofa

úterý 22. října 2024

BPA CUP Tlumačov 2024

 Pár foto z vyhlášení BPA :

Amatér - vicemistr galaxie ze seriálu Škoda 130RS

Pan Klokan

R+R

Vítězný tým katagorie Tvrdobudka

InterSlot

Pan Klokan s trenérem

Mládí vpřed

Stáří stále ještě ne na ústupu

Prostě Katastrofa

Tým Zahozená šance

Vosssaaaááá

Magor & Magor

Přeplněné pódium