V létě 2016 jsme se rozhodli, že už nebudeme déle hledat vhodné prostory pro naši už 3 roky uskladněnou dráhu a vzali jsme příležitost se nastěhovat do sokolovny v Tlumačově, která jediná zaručovala velkou plochu pro autodráhu i depo. Také 1km od dálnice, 500m od vlaku, heli port v Otrokovicích 3km se zdá být dobré řešení.
Začala stavba a také řešení milionu drobných problémů.
Jelikož se na posledním MČR nedojednalo místo dalšího ročníku, začal jsem se zajímat o to kde bude a nakonec podal přihlášku na pořádání. V listopadu jsem s hrůzou zjistil, že jsme jediní kandidáti a že jsme byli vybráni. Jelikož je dráha sestavená z modulů, je možné ji upravovat, a tak jsme ji oproti původním plánům (kopie dráhy z MS 2004) maličko zjednodušili a upravili, aby byla dobře obslužitelná nasazovači a přehledná pro jezdce, hlavně žáky.
Po Warm-Up závodu (reportáž jsem ještě nenapsal..) jsme ještě dokončili podestu pro jezdce a udělali spoustu doladění dráhy (dráha se zrychlila téměř o půl vteřiny na kolo -> 6,10s ve warm-upu na 5,70s v PR24 s 16D ) To zrychlení dráhy se se nám trošku vymstilo v banánu, kde se teď může jet s dobře připraveným modelem naplno a ten jede na hranici vypadnutí a může minout počítací systém. Přesuneme počítání jinam.
Mistrovství pro mě začalo už v listopadu, ale nejhorší přišlo až poslední týden. Doladit ještě půl miliónu drobností mě stálo poslední vlasy (v pátek ráno jsem si jich pár přilepil nazpátek) a nedivím se, že není moc velký zájem o pořádání MR.
Nicméně v pátek v poledne, už nedočkavci začali obsazovat volná místa v depu (ti chytřejší obsadili dobrá místa už ve čtvrtek a pak kempovali přede dveřmi jako neplacená ostraha objektu) .
Vydali jsme hned motory pro PR32, poučili všechny o bezpečnosti na schodišti a o používání toaletního papíru a začali trénovat.
Pro PR32 jsme postavili osvědčený převodový systém 10/35 a jen 2mm široký pastorek, tak aby motor byl co nejblíž převodu a kola nešla do pastorku ani vzadu do přívodního drátu motoru.
Model jezdí úplně snadno, je to dobrá kategorie nejen pro mladší žáky, motor z loňského MR zajížděl dráhu od února a zdálo se mi, že byl rychlejší než ty nové, 30 minut zaběhnuté, ale časy dosažené prvními šesti v závodě jsou ještě lepší než ty moje z tréninku (6,60), ale to zas není takový div..
Závod ovládly starší žáci, Roman Lukáš a Michal a dva zkušení junioři Marek a Standa, 4 jezdci ve 2 kolech, vyrovnaný závod. Mladší žáci šetřili síly na další závody..
1. | S Roman Klapka | 201.04 | 6.448 | |
2. | S Lukáš Tříska | 188.26 | 6.776 | |
3. | J Marek Mechl | 188.25 | 6.325 | |
4. | J Standa Neruda | 187.13 | 6.533 | |
5. | S Michal Hlaváč | 187.09 | 6.712 | |
6. | J Petr Zemánek | 182.39 | 6.584 | |
7. | J Patrik Hájek | 178.16 | 6.520 | |
8. | J Jan Pokorný | 176.19 | 7.185 | |
9. | M Adam Beran | 175.41 | 7.276 | |
10. | S Adam Ryšavý | 171.12 | 7.038 |
PR24 už byl větší oříšek. Přemotorované S16D s velkým průměrem vyžadují 8/42 převod nebo 7/36.
8/36 nefunguje. ale i 8/42 nebylo ono, chtělo by to tak 7,5/42 .. Náš S16D po repasi byl moc zbrklí (byla to chyba, příště maximálně vyměním +uhlík) a ani s Aelosem si ještě netykáme, tak rychle přišla na řadu záložní varianta s X25 a slabším motorem a loňskou boudou (Aelos má níž chycenou karoserii). Kvalifikace byla pěkně vyrovnaná a třeba Marek Mechl, nejlepší junior v PR32 se nedostal mezi prvních 8. V závodě kromě domácího favorita si vedli dobře junioři Petr a Patrik, kteří už zjistili, že dráha je snadná a modely jim fungují. A taky nejlepší mladší žák už začal vystrkovat růžky..
1. | S Roman Klapka | 305.14 | 5.700 |
2. | J Petr Zemánek | 298.39 | 5.756 |
3. | J Patrik Hájek | 291.23 | 5.622 |
4. | S Lukáš Tříska | 291.14 | 5.986 |
5. | M Adam Beran | 285.32 | 5.858 |
6. | S Michal Hlaváč | 283.20 | 5.909 |
7. | J Michal Peška | 282.15 | 6.159 |
8. | S Adam Ryšavý | 275.15 | 6.356 |
9. | S Filip Temiak | 274.20 | 6.156 |
10. | J Martin Majer | 271.08 | 6.063 |
Po obědě, který jsem věnoval věčně hladovému Amatérovi (dal jsem si raději gulášek), se začalo s přípravami na vrchol mistrovství, třídu ES G12. Nejsem velkým příznivcem této kategorie, volné chassis znamená příliš mnoho proměnných a taky jisté investice. Poslední tři roky roky jsme bojkotovali tyhle pravidla jízdou s téměř dětským chassis Club12, tentokrát přišlo na řadu lehké EuroSport chassis. Pro takový podvozek není snadné najít vhodné obutí, a tak jsme byli rádi že se nám kola v kvalifikaci aspoň trochu zahřála (jak to, že ještě Cahoza nevymyslel zahřívací dečky?) a dostali jsem se do skupiny A (z B se vyhrát závod opravdu nedá)
1. | J Martin Majer | 5.204 | 5.236 |
2. | M Adam Beran | 5.208 | 5.245 |
3. | J Marek Mechl | 5.238 | 5.353 |
4. | S Lukáš Tříska | 5.268 | 5.314 |
5. | S Roman Klapka | 5.404 | 5.443 |
6. | J Petr Zemánek | 5.442 | 5.578 |
7. | J Patrik Hájek | 5.626 | 5.682 |
8. | S Filip Temiak | 5.688 | 5.750 |
9. | J Andrea Motyčková | 5.689 | 5.939 |
10. | S Adam Ryšavý | 5.691 | 5.873 |
Kvali vyhrál trochu překvapivě Martin Majer, mocně podporovaný Amatérem a Vendou, a vysloužil si krásnou červenou drážku na velkých kolech. Za nejlepší lap mistrovství má Martin u mě ještě schovanou cenu, kterou jsem zapomněl při vyhlášení dát. Druhé místo už méně překvapivě Adam Beran (vloni vyhrál lap) a třetí domácí junior. Do A finále se o chloupek nedostala Andrea, která se konečně vymanila s celodenního objetí od PH a zajela životní lap. Celý závod byl pak pod taktovkou nejlepšího st. a ml žáka, v závěsu za nimi 3 elitní junioři.
Nejlepší model měl Patrik Hájek, lítal pod 5 vteřin, úžasné auto. Jako cenu za nejrychlejší kolo v závodě dostane zpět zapomenutou bundu.
1. | S Roman Klapka | 327.24 | 5.253 |
2. | M Adam Beran | 322.12 | 5.271 |
3. | J Marek Mechl | 320.12 | 5.114 |
4. | J Patrik Hájek | 314.30 | 4.945 |
5. | J Petr Zemánek | 314.12 | 5.308 |
6. | S Lukáš Tříska | 306.39 | 5.360 |
7. | J Standa Neruda | 300.40 | 5.376 |
8. | S Michal Hlaváč | 300.15 | 5.520 |
9. | J Martin Majer | 298.32 | 5.177 |
10. | S Adam Ryšavý | 294.38 | 5.648 |
Zajímavostí je, že ve starších žácích je ve všech kategoriích stejné pořadí, karty jsou tam jasně rozdané..
Příští mistrovství by se mohlo konat v Brně na nové dráze, J. Švanda už sepsal žádost..
Výsledky
Musím poděkovat všem sponsorům, ceny za víc jak 10 000,- Kč a bedna koláčků a 90 jogurtů určitě pozvedli celé mistrovství.
Sponsorovali nás : SMČR, Barum - Continental, Holandia, Petr Hintenaus, Vlado Okáli - VOKI, HRC Fandy Holého, BPA Radek Pavlíček, Jiří Míček, Sophics a další.
(naštěstí tam letos nebyla televize, tak se mi nemůže tolik smát...)
Žádné komentáře:
Okomentovat