pondělí 25. června 2018

EuroCup 2018 Tlumačov

EuroCup 2018 SRC Zlín - Tlumačov


Po 10 letech se vrátil EuroCup do Zlína, tedy přesněji do klubovny SRC Zlín v Tlumačově
Velmi solidní účast vyšperkoval Tonda Vojtík, aktuální Mistr světa ES-24 a světová dvojka ISRA.

Nedočkaví němečtí soudruzi přijeli už ve čtvrtek, ale trénink začal až v pátek v poledne. 
Z Hondy z Paky jsem měl poskládané motory, které jsem v Pace buď ani  nepoužil (>5A), nebo jeli dobře a nebrali moc ampér (<5A). Zkusili jsem napřed převod 6/42z, ale nedostali jsme se pod  5s na kolo. Zas takové zázraky ty naše motůrky nejsou. S 7/42z už to bylo rychlejší. Chassis JMS 2016 obstojně fungovalo, i druhé starší, tak jsem jen hledali nějaké slušné kolečka. Já jsem zkusil nějaké 4-15 a 8-15 a Roman vybíral mezi novými TKV 5-18 a TKV 8-17. Nová seďavá guma nevydrží celý závod, ale Euro Cup je pohoda závod s full servisem v pauze, takže 2 páry + jeden rezervní je správná volba. Já jsem nakonec sáhl po 8-17, jezdím o půl vteřiny pomaleji a nepočítal jsem ani s výměnou kol.
Před přejímkou jsem zjistil, že mám široké kola a Roman nesprávnou vůli tak jsem vše povolil a zkusil najít menší podložky. Pak jsem si přitáhl kolo tak, že jsem protočil červ a 3 minuty před koncem přejímky i tréninku jsem vzal dost velké rezervní kola a honem se je snažil zajet,  abych v kvalifikaci nebyl pro smích. Výsledkem bylo, že Roman odstartoval kvalifikaci s neutaženým kolem a i když pak zajel nejlepší lap, počítají se ujeté kola a tak to na něj zbyla skupina C a špatná dráha na start. Jo a smích na můj účet...
Já jsem quali zvládl slušně na 9. místo a vytouženou skupinu B.
Skupina C byla obtížná, Roman nezvládl těžkou černou, a taky roztrhal jeden pár kol, i tak to ale pak stačilo na všechny ze skupiny B kromě Jirky Cihláře. Já jsem se jen vozil, snažil se moc nepadat, měl jsem tvrdou kastli, ale neustále se na mě tlačil Námořník. A tak jsem nakonec byl rád, že jsem končil na bílé drážce, která mi nejvíc fungovala.
Ve skupině A od začátku jezdili Top JMS, Ma.Hojer, a Ma.Doležel. Nejlépe autíško fungovalo Doleželovi a po druhé jízdě jsem ho tipoval na vítěze. Měl ale od startu výhodu rychlejších drážek na rozdíl od TKV , který začal rozpačitě a ztrácel 6 kol na vedoucí trio. Od čtvrté jízdy, ale nasadil profesorskou jízdní strategii a 5 x 46 kol mu vyneslo vítězství, byť do poslední jízdy nastupoval ještě s kolem ztráty. Drobné problémy JMS i trápení MaDo s druhým párem kol ho ale katapultovali do vedení a k celkovému vítězství o 4 kola. 4 místo vybojoval J.Cihlář z béčka a Roman Kl. kupodivu udržel super 5. místo před Ma.Hojerem trápícím se v poslední jízdě na červené drážce.  


ES-G12

Rank Racer
Qual. best time
Qual. laps
Final
1. Antonín Vojtík
4.739
12,02
364.06
2. Jiří Míček sen.
4.817
13,05
360.38
3. Martin Doležel
4.785
12,27
359.23
4. Jiří Cihlář
5.067
11,31
357.20
5. Roman Klapka, žák
4.697
9,12
353.39
6. Martin Hojer
4.812
12,25
348.05
7. Miloš Hojer
5.101
10,28
344.41
8. Roman Motyčka
5.127
12,16
344.29
9. Uli Pietsch
5.290
11,40
330.40
10. Jakub Štrunc
5.331
10,20
330.05
11. Josef Kacíř
5.236
11,09
329.16
12. Zuzana Hojerová
4.910
12,16
329.08
13. Kamil Klapka
5.330
11,38
328.26
14. Thomas Trantura
5.488
10,21
325.39
15. Siggi Hochstein
5.454
11,16
324.33
16. Jiří Míček jun.
5.912
4,00
321.37
17. Monika Hochstein
5.523
10,23
299.29
18. Jarda Jäger
5.889
9,28
287.38
19. Pepa Čechura
5.803
10,07
281.38
20. Jiří Štrunc
5.339
10,28
279.21
21. Ivan Skalský
5.725
10,26
275.16
22. Werner Lange
5.433
10,33
272.00
23. Jaja Jäger, žák
5.779
10,33
271.16
24. Libor Kacíř
5.169
12,05
206.00

Z velkých sportů jsem měl obavu, ani jsem neměl chuť startovat, je to přece jen už na mě trochu rychlé a nemáme na tuhle kategorii vlastně žádný motor.
Naše dva závodní motory Voki 10M 23/25 jsou určené pro ES-32, nicméně alespoň ten novější z nich jede fakt dobře.
Kola jsem hned zvolili 5-18 a já si pak vzal i své oblíbené 8-15 (nechtěl jsem ani nijak jezdit moc rychle..)
Problém byl ale s tím, že můj motor vůbec nebrzdil (ještě jsem ho nerozebral, tak pořád nevím proč) a nebyl bych schopen jet na krajních drážkách. Tak jsem sáhl hluboko do kufru a vytáhl 4M 25/25 s kotvou, co mi kdysi dávno prodal Ji.Karlík abych měl nějaký rezervní motor na GrandPrix, co jsem kdysi pradávno jezdil. Dal jsem na to 6/41z a kupodivu objel kolo v solidním tempu pod 5sec. V neděli ráno mi ale JMS půjčil Juniorův motor (ani nevím přesně co to bylo) i s 6z 80pitch pastorkem a tak jsem mohl dát 6/45z a to se jinak vodí , to jede samo.
ES-24 už nejeli moravská esa MaDo ani JTC ani RoMo, nedostali na neděli opušták..
V lapu jsem zajel opatrně 4,7s, byť s měkkou kastlí a lepšími koly to muselo jet hodně pod 4,5
Pak jsem nevěřícně sledoval Romana jak se pokouší porazit v lapu Mistra světa, naštěstí/naneštěstí - jak pro koho, skončil v quali o 2 tisíciny druhý. Startovat z bílé je lepší a taky se nemusí platit Tradicionele Runde. Před startem závodu jsme tedy kopli panáka rumu, já tedy dva i za Romana a hlavně proto, abych se nebál. Závod ES-24 jsem nejel 4 roky !!
Jezdil jsem opatrně, ale solidně, pak jsem pokazil černou a fialovou, na žluté jsem se ale zmátořil, dal druhé kola, odčokoval, a začal bojovat s Kacíři a Štrunci o vítězství ve skupině. Poslední 4 jízdy se mě povedli, chvilku jsem i vedl a Pepa Kacíř na rychlé oranžové zaútočil ze 4 místa ve skupině a nakonec o kolo vyhrál. Byl to dobrý souboj a moje velmi slušná jízda.
V A skupině bylo o vítězi rozhodnuto po 3 jízdách , TKV vedl už o 15 kol. O druhé místo byl ale souboj do poslední sekundy. MA.Hojer finišoval na malých kolech, JMS s utrženým motorem a poškozeným chassis a Roman Kl. se špatnými (mými 8-15) koly (svoje sjel už v 7. jízdě)  a nevyváženým chassis - upadlo jedno letované závaží a druhé nechtělo ven.. Všichni 3 jeli poslední jízdu hrozně špatně, ale nakonec bral druhé místo Roman před JMS, na Martina zbyli brambory. Páte místo pro Pepu Kacíře a šestý, světe div se, já, druhý nejhorší automodelář na Moravě.
Poprvé jsem porazil Uliho, který nenašel v Tlumačově správný rytmus a bude muset zase zabodovat na dalších závodech v Bruhlu.


ES/24

Rank Racer
Qual.
Final
1. Antonín Vojtík
4.126
412.04
2. Roman Klapka, žák
4.128
376.08
3. Jiří Míček sen.
4.215
375.12
4. Martin Hojer
4.535
374.06
5. Josef Kacíř
4.549
362.07
6. Kamil Klapka
4.701
361.04
7. Zuzana Hojerová
4.245
359.38
8. Libor Kacíř
4.711
359.37
9. Jiří Štrunc
4.547
359.28
10. Uli Pietsch
4.529
356.07
11. Jakub Štrunc
4.721
351.19
12. Thomas Trantura
4.911
350.21
13. Pepa Čechura
5.344
350.16
14. Monika Hochstein
4.821
334.39
15. Siggi Hochstein
5.095
332.37
16. Werner Lange
4.881
330.10
17. Jaja Jäger, žák
5.006
312.07
18. Ivan Skalský
5.228
310.07
19. Miloš Hojer
4.520
233.00



Díky všem co přijeli, specielně Ma. Hojerovi a Thomasovi za soudcování.
A taky TKV za nastavení laťky a track Recordy :
lap 4,126 , v závodě pak nejlepší kolo : 4,058s (v tréninku  3,8s)

lap ES-G12 : 1 minuta - 13,05 kol, lap v závodě Ma.Hojer 4,533s

Žádné komentáře:

Okomentovat