neděle 4. října 2020

Morava Open 2020 - Brno

Doba koronavirová odfoukla pořádání MO z Mar.Údolí do Brna. To mě celkem potěšilo, protože v Brně mi to jde trochu líp. Závod byl jen jednodenní, tak jsme přijeli ráno v 7 mezi prvními a tloukli na dveře. Za chvíli nás Jarda pustil dovnitř a začali jsme zajíždět dráhu s G12. Zkusili jsme repasovaný motor s Koford magnety, ale strašlivě brzdil. I když se časem trochu povolil, syn si vybral druhý model s cahoza magnety, který sice neměl tu akceleraci, ale jezdil v podstatě sám.. Já jsem musel rychle přebít motor, můj chcípáček byl úplně slabý. Naštěstí jsem v pátek repasoval ještě jeden motor, a ten jel moc pěkně. Pak už jsme začali trénovat formule.
Tam jsem si nachystal starý 16C motor, který jsem chtěl jet v Brně už vloni, ale kola si s ním tentokrát nerozuměla, tak jsem vzal svou druhou formuli s Proslot motorem, a ještě nabrousil jsem Radlíčkovi MPR kola, ale stihl jsem v tréninku objet jen pár kol na černé.
Hned po tréninku se jela kvalifikace. Na závod přijel taky Laďa Horký, o X letech opět na MO. Dostal formulku od Frankieho, ale jel první, nevěděl kolik tak asi zajet. A taky nestihl zahřát kola a zajet lepší čas než na 6. místo a spadl do skupiny B. 15 lidí - 3x5 skupiny. Což byla potom škoda.
Synovi jsem nabrousil ty anglické kolečka, ty se povedly. Nevěřil sám svým očím, že zajel čas pod 5,4.

1.František Poledna  
5.349
2.Jiří Cihlář5.357
3.Roman Klapka5.388
4.Jaroslav Švanda5.403
5.Michal Pokorný5.485
6.Vladimír Horký5.507

V C skupině jsem si celkem slušně zajezdil, ale trvalo mi 3 jízdy, než jsem se naučil jezdit. Bez delšího tréninku mi to moc nejde, Kola celkem jo, ale do Jihlavy na novou dráhu si nachystám 'svoje' staré JK, ještě mám 3 páry.
V béčku neměl Laďa soupeře, tak neměl srovnání, ale odjezdil to dobře. RoMo ani Mado ani Rosťa mu nestačili. Nicméně jsem očekával, že A skupina bude lepší.
A to se potvrdilo. Celých šest jízd byl jeden obrovský souboj o vítězství. Gumídek tedy začal trochu vlažně, ale pak zabral a jel dobře. Bojoval na dálku o páté místo s Laďou, ale o pár segmentů prohrál.
Ostatní ale jeli na na vítězství až do konce. Před poslední jízdou byli první 4 v kole. V poslední jízdě ale Jarda na černé, tak to bylo těžké, takže 4.místo celkově. Ostatní ale bojovali do poslední sekundy a výsledek byl Frankie - RoKl - JTC. Všichni si zasloužili vyhrát, výborný závod.

1.František Poledna188.495.265
2.Roman Klapka188.305.305
3.Jiří Cihlář188.135.237
4.Jaroslav Švanda186.345.394
5.Vladimír Horký183.035.355
6.Michal Pokorný182.455.435

Nepodařilo se tedy porazit Frankieho a dostat juniora na první místo. ale bylo to blízko.
Během závodu jsem se trochu chlubil, jakou jsem postavil formuli. Ale mám na tom jen maličký podíl. Kastli nastříkal a polepil JTC, fajnové kola sehnal taky JTC, chassis sestavil a magnety do motoru vybrousil Frankie, výbornou kotvu sehnal MaDo, fousy, pastorek a rovnou osu dodal JMS, převod Cahoza, červíky a podložky jsou HRC. Já jsem jen nabastlil přední kola z nějaký starých wingkárových hliníkových kol.. a naletoval motor.

Tak dosť bolo reklám.. Po obědě, tedy po párečkách a kávě, jsem se vrhli na G12. Syn vytvářel závod, tak mě šoupl do C namísto Ladi. Nechtěli jsme, aby prožil šok skupiny C. To už by se třeba nevrátil. To já si libuju v předjíždění o fous slabších závodníků, a navíc jsem tam měl silného soupeře. Roman Kalhous přijel reprezentovat Východní Čechy, které se již dávno chtějí připojit naplno k Moravě a jelo mu to pěkně. Ale byl jsem asi o kolo předním, než mě postihla nehoda, a zánovní převůdek (nebudu říkat výrobce, bo ten by se čertil) odešel na věčnost. Vzal jsem z krabičky plné podobných další a ten vydržel jen kolo. Další pokus už vyšel a já jsem tedy jen spokojeně dojel závod na svých 4-15 gumách. A testoval jsem jen motor. Do Jihlavy se po repasi bude hodit.

V B skupině Laďa poznal, že i Béčko je kruté a po nehodě v podstatě rozlámal nezlomitelné chassis.  Naštěstí český modelář si vystačí se skleněnkou, a tak po chvilce nic nebránilo ke stíhací jízdě na RoKl. Ten začal dobře, ale na konci třetí jízdy nastal zkrat na motoru po sérii nezaviněných karambolů a než jsem na to přišel.. ech trochu moje chyba. Asi moc dlouhý shunt . Konec nadějí na bednu a až 8. místo.
A skupina pak byl očekávaný souboj Frankie - JTC. Napřed to vypadalo že Jirkovi umírá motor, pak ale dostal takovou ránu, že se motor vzpamatoval a byl rychlejší jak Frankie. Černá drážka to ale pokazila..

1.František Poledna 
  545.36
  4.323
2.Jiří Cihlář534.154.300
3.Vladimír Horký524.014.353
4.Jaroslav Švanda516.154.369
5.Rostislav Sedlařík515.464.350
6.Michal Pokorný514.044.433
7.Roman Kalhous510.014.428
8.Roman Klapka502.074.406


F1 + G12








 

Kamiony jsme jeli až na závěr, a to byla chyba. Naše oranžové kola na nagumované dráze moc nejedou. Nakonec jsme nastoupili a nějak to odjeli, ale nestojí to za řeč...

S půjčeným kamionem vyhrál Frankie..









Výsledku jsou zde

Žádné komentáře:

Okomentovat