neděle 25. září 2016

Morava Open Mariánské Údolí 2016

Vybaveni novým srážečem napětí jsme přijeli do Údolí potvrdit letošní dobrou formu v G12 a zlepšujícími se formulkami.  Nová kotva do rezervní formule namísto 16C od JMS měla nahradit trochu zbrklý motor v mé formuli. Rosťa mi motor krásně naletoval (už jsem na to po setmění neviděl..) a tak jsem ho posadil na dráhu a nerozjel jsem se. Z jedné polohy se začal špatně rozbíhat. No škoda , mohl jet závod, byl jinak velmi dobrý, snad nejlepší z našich.  Musím ho do Pardubic nachystat líp.
Kamiony se kupodivu jeli ještě v pátek večer a vyhrál po napínavém průběhu Martin Neček. Nám se moc nedařilo, 7. a 8. místo z 10 účastníků. Snad až budeme mít dráhu, podaří se mi podvozky trochu poladit.
V sobotu ráno jsme začali velmi opatrně a s rozvahou trénovat . Roman si vzal moji formuli s tím, že to celkem jede, měl tam 310 kola a zdálo se mi to obstojné, já jsem teda sebral jeho formuli, a překvapivě zjistil, že 116 kola fungují. V tréninku G12 jsme jen zajeli nove 415-tky a zkontrolovali nové kastle.
Závod F1 se jel na 4 x 3 minuty a hned v první jízdě se ukázalo, že Romanova formule nejede, chrochtá, poskakuje. Výsledkem byla porážka od domácího žáka Adama a nutnost ho porazit o 11 kol v G12, aby vyhrál závod MO a získal další zápis do tabulky vítězů žákovského poháru (již 9 vítězství) . Moje formule jezdila v závodě mnohem líp než v tréninku,  dokonce jsem držel krok z mistrem Švandou a vyjel jsem si 3 body.
V závodě G12 jsem byl ve skupině jen se 3 závodníky, což by bývalo skvělé, kdyby mi po dvaceti kolech nevypochodovalo ložisko z motoru. Tohle se mi normálně nestává, ale závod jsem nevzdal a utíkal jsem ho přiletovat. Nemohl jsem ho dostat zpět, až jsem si všiml, že se mi hnulo i ložisko v čele. Nějak jsem je tam natlačil a zaletoval, kupodivu převod nebyl dotčen a tak jsem stihl ješte minutu z první jízdy. Po tom zásahu auto nejelo jak před tím ale dalo se.Ve druhé jízdě jsem nasál něco z dráhy a mistr Švanda , byť nic nevyklepal, oživil zázračně auto tak, že jelo líp než na startu. Solidních 3,4 s na kolo jsem pak vystřídal za klidnou jízdu a pouštěl M.Doležela před sebe, který sprintoval na bednu. Zvládl jsem to na jeden pár kol, ale taky jsem skoro jednu jízdu nejel. Bez poruchy bych mohl mít 7 místo.
Romanovi jsem nasadil o chlup větší kola, aby vydrželi 3 jízdy bez problému s tím, že by možná mohl vydržet až do konce. To se ale nezdařilo, jedno kolo bylo už moc malé po 3. jízdě, tak jsme dali druhý pár a dojel to bez problémů a padání až do konce. Ovšem problém bylo napětí na zdrojích, při 14V se pekelně přehříval ovladač, jakoby se netočili ventilátory. Voltmetr na ovladači ani nedokáže ukázat kolik voltů tam je bez zatížení, není to dobré.
Já jsem tedy zkoušel srážeč napětí ve všech 3 závodech, nastavil jsem si 12,5V na kamiony, 13,2V na formule a 13,8V na G12 a bylo to OK, ovladač pracoval bez přehřívání a stabilně
Příští závod zde jedině se stabilizací napětí na ovladači nebo aspoň se srážečem.

Výsledky na webu MO

Žádné komentáře:

Okomentovat