EuroCup 2018 SRC Zlín - Tlumačov
Po 10 letech se vrátil EuroCup do Zlína, tedy přesněji do klubovny SRC Zlín v Tlumačově
Velmi solidní účast vyšperkoval Tonda Vojtík, aktuální Mistr světa ES-24 a světová dvojka ISRA.
Nedočkaví němečtí soudruzi přijeli už ve čtvrtek, ale trénink začal až v pátek v poledne.
Z Hondy z Paky jsem měl poskládané motory, které jsem v Pace buď ani nepoužil (>5A), nebo jeli dobře a nebrali moc ampér (<5A). Zkusili jsem napřed převod 6/42z, ale nedostali jsme se pod 5s na kolo. Zas takové zázraky ty naše motůrky nejsou. S 7/42z už to bylo rychlejší. Chassis JMS 2016 obstojně fungovalo, i druhé starší, tak jsem jen hledali nějaké slušné kolečka. Já jsem zkusil nějaké 4-15 a 8-15 a Roman vybíral mezi novými TKV 5-18 a TKV 8-17. Nová seďavá guma nevydrží celý závod, ale Euro Cup je pohoda závod s full servisem v pauze, takže 2 páry + jeden rezervní je správná volba. Já jsem nakonec sáhl po 8-17, jezdím o půl vteřiny pomaleji a nepočítal jsem ani s výměnou kol.
Před přejímkou jsem zjistil, že mám široké kola a Roman nesprávnou vůli tak jsem vše povolil a zkusil najít menší podložky. Pak jsem si přitáhl kolo tak, že jsem protočil červ a 3 minuty před koncem přejímky i tréninku jsem vzal dost velké rezervní kola a honem se je snažil zajet, abych v kvalifikaci nebyl pro smích. Výsledkem bylo, že Roman odstartoval kvalifikaci s neutaženým kolem a i když pak zajel nejlepší lap, počítají se ujeté kola a tak to na něj zbyla skupina C a špatná dráha na start. Jo a smích na můj účet...
Já jsem quali zvládl slušně na 9. místo a vytouženou skupinu B.
Skupina C byla obtížná, Roman nezvládl těžkou černou, a taky roztrhal jeden pár kol, i tak to ale pak stačilo na všechny ze skupiny B kromě Jirky Cihláře. Já jsem se jen vozil, snažil se moc nepadat, měl jsem tvrdou kastli, ale neustále se na mě tlačil Námořník. A tak jsem nakonec byl rád, že jsem končil na bílé drážce, která mi nejvíc fungovala.
Ve skupině A od začátku jezdili Top JMS, Ma.Hojer, a Ma.Doležel. Nejlépe autíško fungovalo Doleželovi a po druhé jízdě jsem ho tipoval na vítěze. Měl ale od startu výhodu rychlejších drážek na rozdíl od TKV , který začal rozpačitě a ztrácel 6 kol na vedoucí trio. Od čtvrté jízdy, ale nasadil profesorskou jízdní strategii a 5 x 46 kol mu vyneslo vítězství, byť do poslední jízdy nastupoval ještě s kolem ztráty. Drobné problémy JMS i trápení MaDo s druhým párem kol ho ale katapultovali do vedení a k celkovému vítězství o 4 kola. 4 místo vybojoval J.Cihlář z béčka a Roman Kl. kupodivu udržel super 5. místo před Ma.Hojerem trápícím se v poslední jízdě na červené drážce.
ES-G12
Rank | Racer |
Qual. best time
|
Qual. laps
|
Final
|
1. | Antonín Vojtík |
4.739
|
12,02
|
364.06
|
2. | Jiří Míček sen. |
4.817
|
13,05
|
360.38
|
3. | Martin Doležel |
4.785
|
12,27
|
359.23
|
4. | Jiří Cihlář |
5.067
|
11,31
|
357.20
|
5. | Roman Klapka, žák |
4.697
|
9,12
|
353.39
|
6. | Martin Hojer |
4.812
|
12,25
|
348.05
|
7. | Miloš Hojer |
5.101
|
10,28
|
344.41
|
8. | Roman Motyčka |
5.127
|
12,16
|
344.29
|
9. | Uli Pietsch |
5.290
|
11,40
|
330.40
|
10. | Jakub Štrunc |
5.331
|
10,20
|
330.05
|
11. | Josef Kacíř |
5.236
|
11,09
|
329.16
|
12. | Zuzana Hojerová |
4.910
|
12,16
|
329.08
|
13. | Kamil Klapka |
5.330
|
11,38
|
328.26
|
14. | Thomas Trantura |
5.488
|
10,21
|
325.39
|
15. | Siggi Hochstein |
5.454
|
11,16
|
324.33
|
16. | Jiří Míček jun. |
5.912
|
4,00
|
321.37
|
17. | Monika Hochstein |
5.523
|
10,23
|
299.29
|
18. | Jarda Jäger |
5.889
|
9,28
|
287.38
|
19. | Pepa Čechura |
5.803
|
10,07
|
281.38
|
20. | Jiří Štrunc |
5.339
|
10,28
|
279.21
|
21. | Ivan Skalský |
5.725
|
10,26
|
275.16
|
22. | Werner Lange |
5.433
|
10,33
|
272.00
|
23. | Jaja Jäger, žák |
5.779
|
10,33
|
271.16
|
24. | Libor Kacíř |
5.169
|
12,05
|
206.00
|
Z velkých sportů jsem měl obavu, ani jsem neměl chuť startovat, je to přece jen už na mě trochu rychlé a nemáme na tuhle kategorii vlastně žádný motor.
Naše dva závodní motory Voki 10M 23/25 jsou určené pro ES-32, nicméně alespoň ten novější z nich jede fakt dobře.
Kola jsem hned zvolili 5-18 a já si pak vzal i své oblíbené 8-15 (nechtěl jsem ani nijak jezdit moc rychle..)
Problém byl ale s tím, že můj motor vůbec nebrzdil (ještě jsem ho nerozebral, tak pořád nevím proč) a nebyl bych schopen jet na krajních drážkách. Tak jsem sáhl hluboko do kufru a vytáhl 4M 25/25 s kotvou, co mi kdysi dávno prodal Ji.Karlík abych měl nějaký rezervní motor na GrandPrix, co jsem kdysi pradávno jezdil. Dal jsem na to 6/41z a kupodivu objel kolo v solidním tempu pod 5sec. V neděli ráno mi ale JMS půjčil Juniorův motor (ani nevím přesně co to bylo) i s 6z 80pitch pastorkem a tak jsem mohl dát 6/45z a to se jinak vodí , to jede samo.
ES-24 už nejeli moravská esa MaDo ani JTC ani RoMo, nedostali na neděli opušták..
V lapu jsem zajel opatrně 4,7s, byť s měkkou kastlí a lepšími koly to muselo jet hodně pod 4,5
Pak jsem nevěřícně sledoval Romana jak se pokouší porazit v lapu Mistra světa, naštěstí/naneštěstí - jak pro koho, skončil v quali o 2 tisíciny druhý. Startovat z bílé je lepší a taky se nemusí platit Tradicionele Runde. Před startem závodu jsme tedy kopli panáka rumu, já tedy dva i za Romana a hlavně proto, abych se nebál. Závod ES-24 jsem nejel 4 roky !!
Jezdil jsem opatrně, ale solidně, pak jsem pokazil černou a fialovou, na žluté jsem se ale zmátořil, dal druhé kola, odčokoval, a začal bojovat s Kacíři a Štrunci o vítězství ve skupině. Poslední 4 jízdy se mě povedli, chvilku jsem i vedl a Pepa Kacíř na rychlé oranžové zaútočil ze 4 místa ve skupině a nakonec o kolo vyhrál. Byl to dobrý souboj a moje velmi slušná jízda.
V A skupině bylo o vítězi rozhodnuto po 3 jízdách , TKV vedl už o 15 kol. O druhé místo byl ale souboj do poslední sekundy. MA.Hojer finišoval na malých kolech, JMS s utrženým motorem a poškozeným chassis a Roman Kl. se špatnými (mými 8-15) koly (svoje sjel už v 7. jízdě) a nevyváženým chassis - upadlo jedno letované závaží a druhé nechtělo ven.. Všichni 3 jeli poslední jízdu hrozně špatně, ale nakonec bral druhé místo Roman před JMS, na Martina zbyli brambory. Páte místo pro Pepu Kacíře a šestý, světe div se, já, druhý nejhorší automodelář na Moravě.
Poprvé jsem porazil Uliho, který nenašel v Tlumačově správný rytmus a bude muset zase zabodovat na dalších závodech v Bruhlu.
ES/24
Rank | Racer |
Qual.
|
Final
|
1. | Antonín Vojtík |
4.126
|
412.04
|
2. | Roman Klapka, žák |
4.128
|
376.08
|
3. | Jiří Míček sen. |
4.215
|
375.12
|
4. | Martin Hojer |
4.535
|
374.06
|
5. | Josef Kacíř |
4.549
|
362.07
|
6. | Kamil Klapka |
4.701
|
361.04
|
7. | Zuzana Hojerová |
4.245
|
359.38
|
8. | Libor Kacíř |
4.711
|
359.37
|
9. | Jiří Štrunc |
4.547
|
359.28
|
10. | Uli Pietsch |
4.529
|
356.07
|
11. | Jakub Štrunc |
4.721
|
351.19
|
12. | Thomas Trantura |
4.911
|
350.21
|
13. | Pepa Čechura |
5.344
|
350.16
|
14. | Monika Hochstein |
4.821
|
334.39
|
15. | Siggi Hochstein |
5.095
|
332.37
|
16. | Werner Lange |
4.881
|
330.10
|
17. | Jaja Jäger, žák |
5.006
|
312.07
|
18. | Ivan Skalský |
5.228
|
310.07
|
19. | Miloš Hojer |
4.520
|
233.00
|
Díky všem co přijeli, specielně Ma. Hojerovi a Thomasovi za soudcování.
A taky TKV za nastavení laťky a track Recordy :
lap 4,126 , v závodě pak nejlepší kolo : 4,058s (v tréninku 3,8s)
lap ES-G12 : 1 minuta - 13,05 kol, lap v závodě Ma.Hojer 4,533s