pondělí 28. září 2020

Škodovky v Luštěnicích podruhé

Tak, a byli jsme tam zase. V Luštěnicích. Paka vybouchla, tak jsme dorazili na možná poslední letošní závody.
Vzal jsem sebou syna, bo můj mitfára odpočíval v práci. Přijeli skoro stejní závodníci jak před 14 dny, tak se čekalo podobné pořadí. Minule ale několik týmů zajelo výrazně pod své možnosti, tak jsem nečekal že obhájíme 3. místo.
Napřed se ale jely makety. A6 červené Porsche 917 jsem si trochu opravil po posledních závodních karambolech, dal jsem i nového pilota a vytiskl jsem si nový kryt motoru. Držel jsem se od začátku na 3. místě, pak jsem zabral a dostal se před Láďu Bezruče na druhé místo,. No a pak jsem pokazil černou drážku a Láďa si mě poslední dvě jízdy pohlídal. Pěkný souboj. (potřebuju nový motor..)
V A2 mám nejlepší poměr rychlost modelu vs. ruce ze zbytku startovního pole (kromě promotéra), tak ty druhé místa teď sbírám suverénně.
Následoval trénink škodovek přerušený schůzí, no spíše debatním kroužkem. Velmi nesměroplatně jsme si odhlasovali zmrazení vývoje podvozků na škodovky na asi 3 roky. Pak jsem ještě chtěli doplnit kalendář na příští rok, ale tady myslím bude dobré počkat do února, do prvního závodu nové sezóny. Pokud se nepojede v ČB, pokud tedy zavřou tu Hardtmuthovu vilu, zkusíme Brno. Ale to je už za 3 týdny a Plukovník má s námi jiné záměry (Nebude von po odměňování Zé-Manem generál?). Taky jsme ješte upravili startovné pro příští rok.

Škodovky začali nejlépe Flasig/Vosička ve skupině B, Pavel vyhrál minule s Jirkou Karlíkem, teď svůj výkon zopakovali téměř na metr přesně.  Johnny a Frankie naladili auto slušně (trénovali asi do 4 do rána) ale nakonec celkově jen 4. místo. V B skupině ještě zazářili Kalhous s Ládou Bezručem, najeli o 15 kol víc než minule a mě se hned udělalo nevolno..
Nastoupil jsem na bílou a pokazil co se dalo. Pak jsem se uklidnil na červené a na zelené už jsem najel to co jsem měl plánu. Dal jsem to synovi ať to zachrání.. Dostal se MickeyMousovi na půl kola, ale ten zabral a kontroloval si pozici před námi. Oba týmy se tak vyhoupli před Láďu s Romanem.
Zajímavější než souboj o páté místo byl ale souboj o vítězství. Tam vedli sice od začátku Esa H+R ale Mára s RoMo jim stačili. Po šesté jízdě byl tedy náskok 4 kola, a zdálo se to rozhodnuté, ale poslední dvě drážky byli famózní, Mára jezdil  pod 6,8. Ty časy ze spytechu nelžou. Kdyby byl závod o 2-3 minuty delší.. Moc pěkné.

1.Horký/Reček 497.006.878
2.Plecity/Motycka 496.066.790
3.Flaisig/Vosicka 485.476.967
4.Gotthardt/Poledna 481.006.988
5.Hintenaus/Vitek 478.617.036
6.Klapka R. Klapka K.476.577.074
7.Janecky/Kalhous 475.546.997
8.Paces/Paces 469.197.304
9.Stejskal/Stepanek 459.157.329
10.Vojtik/Koci 454.367.198
11.Kohout/Dorner 440.816.098
12.Nemec T. Nemec S.427.457.617
13.Benes Hoska417.527.416

Po vyčerpávajícím závodě jsem tedy ještě zkusili zajet něco ve formulích. Dal jsem jiný motor než posledně a jezdili jsme s oběma formulemi stejně , o 0,7 desetiny na kolo od prvních 3.  Něco je špatně.
Samozřejmě podvodníci s předníma kolama, nějak se to musí vyřešit. Tohle jsou rentál auta. Myslím, že by to dokonce mělo zůstat tak, jak je to vymyšlené, tedy volná ložiska vepředu. I když to dělá rambajz.
Johnny je vzadu, protože se mu uvolnil motor, no nakonec to opravil..

1.Frantisek Poledna154.735.926
2.Jaroslav Reček154.365.941
3.Pavel Flaisig151.285.946
4.Vladimír Horký147.726.246
5.Jaroslav Vitek139.036.609
6.Kamil Klapka138.086.601
7.Roman Klapka137.696.552
8.Tomáš Stejskal135.966.456
9.Václav Kohout134.546.716
10.Ladislav Hoška133.466.691
11.Jan Gotthardt129.996.104
12.Jaroslav Dörner128.826.868
13.Zdeněk Beneš121.766.772

V LMP byla i legrace, tedy Jarda vrátil porážku Frankiemu, Laďa Horký tlačil to Frankieho B autíško očima, aby porazil aspoň juniory.. Já jsem měl lepší motor než Laďa, ale nešáskovalo mě to tak pěkně a pak ty  ruce.. Dvakrát jsem si naběhl na vyhození z drážky a to mě stálo 7. místo. 3x mě v sobotu porazil Starosta o kolo, nedostane už meruňkovici ani kdyby na kolenách klečel..
Johnny opět vzadu, jezdil špatně, padal, zoufalství.. Před skupinou A začal Derniš hledat svoje autíško. a našel v depu jen stejné, ale Johnnyho. Dostal tedy zpět své auto, už tam neměl 1,5mm světlost, tak s tím pak zajel o 5 kol víc než Johnny..

1.Jaroslav Reček166.465.476
2.Frantisek Poledna165.955.519
3.Pavel Flaisig162.135.672
4.Vladimír Horký159.375.746
5.Roman Klapka159.165.790
6.Miroslav Vosička157.045.662
7.Jaroslav Vitek151.785.879
8.Kamil Klapka150.125.990
9.Jaroslav Dörner145.416.156
10.Václav Kohout141.886.211
11.Jan Gotthardt140.565.951
12.Zdeněk Beneš139.026.095 


Výsledky zde

neděle 13. září 2020

Škodovky Luštěnice 09/2020

 Tak jsme zase vyhráli, tedy mezi "Normálními lidmi" jak píše Pipan. Ale opět kousek za mistry světa a domácími matadory.

Ale napřed makety. Dal jsem si do A6 nového pilota, který mi tam moc nesedí, ale nějak jsem to zprovoznil a natrénoval něco málo, času bylo poskrovnu. No a hned v první zátáčce mě nabral na rohy promotér a spolu jsme smetli celé startovní pole kromě Jardy. Pak mi to moc nefungovalo a hned na to mě ještě někdo poslal tvrdě na mantinel, že mi vypadl i kryt motoru, ztrátu 3 kol jsem nedokázal stáhnout líp než na 4 místo, kdy mi na Láďu chybělo tak 30s jízdy. Tak nebylo to úplně zlé, ale byl jsem nasupený..

V A2 už jsem si start pohlídal a uzmul suverénně druhé místo za promotérem, kterému jsem chvilkama stíhal, ale jezdil jsem spíše opatrně, poprvé s maketou v Luštěnicích.

Trénink škodovek začal zjištěním, že nemáme závodní kastli, jen moji trochu potlučenou. Tak jsme si ještě jednu půjčili a začali zkoušet nové motory. Můj jezdil slušně, ale byl strašně hlučný, a to měl nový pastorek, nový převod, novou osu. Vůle možná byla o chlup větší. Druhý motor nic, tak jsem vzaly vítězný motor z Tlumačova a začaly zkoušet H kola. krásně to fungovalo až do konce tréninku. Na ráno jsme ale nachystali kola z Tlumačova a při ranním tréninku se nám s nimi jezdilo dobře, rychlost už tam nebyla, ale cítili jsem se s autem dobře.
Jo a noční etapa se protáhla až k šesté ranní, což dávalo šanci na to, že nebudou všichni fit.
V ranním tréninku jsme tedy jen štelovali ovladač, a utvrzovali se v tom, že jsme vybrali auto správně. Jelikož nebyl k dispozici Závodnický čaj, dal jsem si na snídani malé pivo a hemenex. Čaj byl jediná chybička bufetu, který byl skvostný, na oběd byla i výtečná polévka. A guláš a vepřové a bábovka. Paráda.

B skupinu vyhráli Láďa Bezruč s Romanem Kalhousem - tedy mezi normalními lidmi, a nasadili celkem vysoko laťku. O další místa bojovali Vojtík-Kočí a juniorské superduo Johnny-RoKl. Juniorům umřel motůrek, a tak po rovině ztráceli desetinu, a těch rovin je tam víc.. Závod nezvládli domácí hvězdy Otíci, kola jim převracela auto na všech drážkách.
A skupinu jsme začali na zelené drážce, a hned jsem registroval, že mi to nejede jak v tréninku. Nicméně jsem kroužil obstojně do doby, než si mě vyhlídl Vořech (jestli se nepletu) a naremploval mne na mantinel. Tím mi utrhl pilota. To stačilo jen přitlačit zpět, ale trochu nám zatrnulo. Nicméně prognóza nebyla dobrá, až na nějaké 6 místo. To se nezlepšilo ani na modré, která byla zoufale pomalá a zdálo se nám, že i po rovině to jelo pomalu. Myslel jsem si, že nám umřel motor jak juniorům, on tam už moc uhlíků nemá. Ale pak na filové Jarda chytl druhý dech a na černé už to fičelo. Žlutá už byla pohoda a převzal jsem auto zase na oranžové a už jsem měl náskok na Bezručovce i stálé podroušené duo Mára-RoMo. Oranžovou jsem zvládl bez zaváhání, stejně tak i bílou, která fungovala lépe než středy. Tam mě teda někdo sestřelil přes 3 drážky, ale bez následků. Na červenou už jsem nastupoval s 8 koly náskoku na jezdce za mnou a víc jak 10 kol ztrátou na světové jedničky, tak už jsem jen vyklusával a sledoval souboj o čtvrté místo. To i přes výměnu pilotů v první jízde nakonec zvládli ti řvouni z noci, což si tedy snad ani nezasloužili.

Boj o 3. až 8. místo byl opravdu zajímavý, velmi vyrovnané.

1.

Flaisig/Karlík

485.59

6.982

2.

Horký/Reček

483.72

7.041

3.

Švanda/Klapka K.

466.90

7.222

4.

Plecitý Mar./Motyčka R.

461.56

6.197

5.

Janecký/Kalhous

459.68

7.346

6.

Stejskal/Štepánek

458.12

7.471

7.

Vojtík/Kočí

457.09

7.276

8.

Gotthardt/Klapka R.

455.08

7.401

9.

Hintenaus/Vítek

437.54

7.280

10.

Pačes O. Jun./Pačes O. sen.

433.55

7.531

11.

Kohout/Dorner

433.42

7.654

F1 a LMP už jsem jen vyklusával, nějak mi to nejelo a ani mě to moc nebavilo, nejsou to kategorie vhodné na tuhle dráhu.
Taky si příšte zkontroluju uložení předních kol F1, zaznamenal jsem tam nějake duté osy či trubičky a zúžené průměry na přední kola jako na isra f1. Tak to ne.

Celé výsledky budou na http://www.skoda-src.cz/