neděle 21. října 2018

Honda Cup 2018 Klokočov

Hurá, po delší době slušně odjetá Honda. Tedy v mém případě to nebyl odpovídající nájezd kol. Ale obě auta nám jela a zasáhly do mého závodění jen nějaké věci, se kterými jsem nepočítal..

Na Klokočov už udeřil tvrdě podzim, kopec byl celé dva dny v mlze. Takže žádné grilování ani vatra, ale klobásky, sekaná, gulášek a půlnoční tataráček.
Po tréninku se rozhořela čilá diskuze, zejména na téma kdo je větší herec, kdo zná víc hereček a podobné zbytečnosti... Moc si to nepamatuji..

Ráno se mě nechtělo moc vstávat, měl jsem skoro všechno nachystáno. Jen jsem dal závodní boudu na auto a náhradním autem jsem zajezdil dva páry kol na výměnu. Před startem jsme stihly ještě do sebe hodit hemenex, a pak už to začalo.
V první skupině 3 domácí borci, co nemají ale skoro žádné body v seriálu. Nájezd nevypadal špatně ale měli všichni i slabší chvilky na dráze a tak to nakonec pro vítěze skupiny stačilo celkově jen na 10. místo a další hned za ním.
Do další skupiny jsem zasáhl už já, a začal jsem vlažně na dobré modré drážce. Zkoušel jsem nové brazilské kola, ale nenaučil jsem je fungovat a taky jsem dostával neustále křeč do nohy pod kolenem. Ve druhé jízdě jsem se namotal do skrumáže, kde jsem nasál kastli do kol. Auto pak bylo horší a horší. V pauze se dívám na kola a vidím že jedno kolo mám do půlky zbroušené, jak by to mohl udělat uvolněný pilot. Tak jsem rychle vyměnil kola za slušné JK PP na malém disku a zkouším nalepit pilota zpátky na místo. Ale pilot sedí dobře a určitě se neuvolnil. Tak tam stojím a mžourám na to, už tedy dost blbě vidím takhle na blízko i s brýlemi. A pak mi to docvaklo. On je tam ještě jeden pilot! Měl jsem v autě černého pasažéra. Náhradní pilot se namáčkl na toho pravého a po té kolizi se uvolni a zničil mi kola. Tak jsem ho vytáhl a šel na krajní drážku na nových kolech. Nemohl jsem si na ně zvyknout a pokazil jsem to, ale auto fungovalo o hodně líp a to se pak hned ukázalo na dalších drážkách a nakonec jsem vyhrál poslední jízdu za černé s výborným nájezdem 132 kol. To mi ale už nestačilo na lepší jak 4. místo ve skupině a celkově 17.místo,  5 kol za body. Prostě druhý nejhorší automodelář na Moravě..
V B skupině jsem očekával souboj Jardy Švandy, který se dobře ukázal nedávno v Brně, R. Kalhouse a mého syna. RoKl hned od začátku vyrazil a všem ujel, nakonec o 35 kol. Jarda se trápil s technikou, auto se nerozjíždělo a i on se nedostal do tempa. 2 body za 14 místo.
799 kol pro RoKl bylo velmi nadějných pro celkové pořadí. Loni to stačilo na 3 místo a předloni by vyhrál.
Skupina A ale byla nabitá specialisty na tuto dráhu a taky přijel nejlepší současný Wingcar junior na světě a vedoucí pořadí žáků Honda Cupu. Honza začal opatrněji než Roman, byl poprvé na této dráze, ale zajel výborně, loni by to stačilo na 4. místo, tentokrát to bylo 6. místo
O vítězství tedy bojovali Frankie, Amatér, Gumídek a domácí šéf Rosťa. Po třetí jízdě to bylo neskutečně vyrovnané.. A pak šel Rosťa na červenou, tam zaváhal a i když finišoval dobře na žluté, zůstali mu brambory. V předposlední jízdě odpadl Gumídek z boje o vítězství. I když zajel slušných 134 kol. Na 139 kol Amatéra a Frankieho neměl. V poslední jízdě Frankie zapl turbo mód a nedal šanci Amatérovi dohnat kolo ztráty. Ten na malých kolech už často vypadával a po dvou minutách poslední jízdy bylo rozhodnuté.
Dobrý závod, dobrý bufet, dobrá útrata.



Poř.
Závodník
Kola celkem
Nej. kolo


1.
František Poledna
820.14
4.091
2.
Tomáš Marek
813.04
4.083
3.
Michal Pokorný
805.15
4.205
4.
Rostislav Sedlařík
803.14
4.183
5.
Roman Klapka, žák
799.03
4.214
6.
Jan Gotthardt, žák
780.15
4.205
7.
Jiří Míček
778.05
4.211
8.
Pavel Heřman
775.03
4.174
9.
Roman Motyčka
769.01
4.336
10.
Martin Doležel
768.17
4.180
11.
Petr Sedlařík
766.09
4.302
12.
Roman Kalhous
763.10
4.210
13.
Jaromír Býma
762.12
4.277
14.
Jaroslav Švanda
761.11
4.264
15.
Didac Alfonso
743.12
4.373
16.
Luděk Piskač
742.19
4.340
17.
Kamil Klapka
738.15
4.191
18.
Zdenek Chleborád
724.03
4.301
19.
Adam Beran, žák
665.09
4.419
20.
Tereza Filingerová
654.11
4.747
21.
Josef Čechura
653.04
4.655
22.
Petr Filinger
599.14
5.025
23.
Vladimír Procházka
558.03
5.013




celé výsledky

pondělí 15. října 2018

BPA Brno

Tak tady jsem chtěl napsat report z BPA v Brně.
Ale nemůžu pořád psát o každý pouti, kolem které náhodou jedu...
Naštěstí to udělal Doktor, tady je odkaz, tak nějak to asi bylo..
Tak až o  Hondě v Klokočově..

(aspoň foto.. , by Láďa Bezruč)

pondělí 1. října 2018

Morava Open 2018 - Tlumačov

Náročný dvojvíkend po Mouse Cupu pokračoval v Tlumačově závodem seriálu Morava Open.

Státní svátek umožnil závodníkům přijet už odpoledne a tak jsem narazili sud už ve 3 hod. Chladnější počasí trochu decimovalo některé slabé závodníky, a tak šel na odbyt taky čajíček..

Dráhu jsem namazal o trochu víc než posledně a trucky na nových oranž kolech se lepily. Na to jsem byl připraven a vytáhl nové kola na 16,5mm diskách. Šlo to líp, tak jsme na tom začali zkoušet kamiony. Po delší době si přišel zazávodit Viktor Mechl, tak jsem mu půjčil svůj kamión, tedy chassis, boudičku má svoji. Taky jsem mu zúžil kola a poslal trénovat. Trochu se s tím ze začátku potýkal, ale pak naladil ovladač a fungovalo to. Já jsem si vzal Romanův kamion, co minule vyhrál v Klokočově a Roman, že zkusí nové N-ko, do kterého jsem chtěl dát Fox motor, ale dostal jsem ho z opravy až ten den, tak jsem tam strčil nejrychlejší šestnácku jakou svět viděl. Měli jsme ji nachystanou na mistrák žáků do Prahy 7, ale tam by jen zablikaly zdroje a pak nic, tak jsem ji,  vcelku nevhodně, strčil až teď do kamiónu.
Než ale začal závod, bylo třeba se posilnit. Neča připravil skvělou gril párty, ač netušil, že se objeví více dětí, naložil i kuřecí maso. Oboje bylo výtečné, ještě jednou díky.

Po večeři jsme stihly ještě pořádně zajezdit dráhu, a šlo se na to. Očekával jsem časy kolem 7.0, vloni jsem jezdili nejlépe 7.16
To jsem se dost mýlil - tedy u sebe jsem to odhadl přesně.. B skupina, tedy papírově slabší podle letošních výsledků byla ovšem výtečná a Viktor s MaDo předváděli skvělý souboj.Viktor ukočíroval svůj kamión i na obtížné černé drážce a vyhrál o 2 kola skupinu. V A skupině začal výborně RoKl  a vedl závod. Zbrklý neodladěný kamión mu pak ale dal zabrat, ale až do sedmé jízdy držel 2.-3. místo. Pak upadlo přední kolo a kamión se stal nezvladatelným. Toho využil skvěle finišující Gumídek a uchmatnul 4. místo jen pár segmentů za MaDo který dojel z B skupiny celkově 3. Frankie se štěstím 2. místo a vítězství připadlo překvapenému Viktorovi. Měl za úkol dojet mezi mnou Jardou, potřebuji body do celkového pořadí.. Ale když to někdo umí mačkat...

1.Viktor Mechl131.266.794
2.František Poledna129.376.892
3.Martin Doležel129.156.908
4.Michal Pokorný129.076.948
5.Roman Klapka128.286.879
6.Kamil Klapka127.417.040
7.Jaroslav Švanda127.336.988
8.Roman Motyčka124.277.295
9.Martin Neček124.056.976
10.Lukáš Tříska115.177.429
11.Libor Bílek114.077.556
12.Rostislav Sedlařík30.007.259

Po závodech jsme schůzovali, rozdělili si termíny na příští rok a pak jsem vařil klobásy a naléval panáky a mlsně se díval na mizející sud plzničky. Moje střídmost byla ale ráno o půl sedmé po zásluze odměněna ponecháním řidičského oprávnění Policií ČR, která mě pro jistotu kontrolovala cestou do obchodu i zpět.

Formule jsem pořádně začali trénovat až ráno. Hned jsem zjistil, že nám vůbec nefunguje naše guma, která jinak jede slušně na všech drahách. Po nějakém laborování mě přišlo, že to je snad špatná směs, naštěstí jsem měl nalepený ještě jeden pár a ten už se začal chytat. Já jsem si vzal kola brazilské, ale lepili se mi, po 10 kolech už to nešlo dál. Tak jsem rychle našel jedny tréninkové, které jsem mocně nadotoval benzínem (slot modeláři lijí benzín do kol, né do motorů..) a pak byli předpisové a já se mohl slušně svézt.
Do B skupiny jsem si vylosoval svého úhlavního soupeře a taky někdy týmového kolegu Jardu a zkusil jsem ho porazit. Pokazil jsem ale obě krajní drážky a dostal 3 kola. Tak příště.. nebo radši až příští rok..
RoKl se záložním motorem začal dobře v A skupině a držel se 2.-3. .Bojoval o celkové 2. místo s týmovým kolegou JTC proti vítězi B. skupiny Frankiem. O vítězi se rozhodlo hned na začátku skupiny, MaDo neměl soupeře, byl až o 0,5sec rychlejší. První 3 jezdci využili posledních zbytků směsi 310 a diktovali tempo.

1.Martin Doležel - Ferrari232.135.742
2.Jiří Cihlář - ForceIndia224.335.987
3.František Poledna - Ferrari223.396.039
4.Roman Klapka - Force India223.166.093
5.Michal Pokorný - Red Bull218.276.231
6.Jaroslav Švanda - Ferrari217.346.268
7.Rostislav Sedlařík - Force India216.126.291
8.Kamil Klapka - McLaren214.276.291
9.Lukáš Tříska - McLaren212.136.130
10.Adam Ryšavý - Lotus-Renault211.196.274
11.Petr Sedlařík - Ferrari209.266.278
12.Martin Neček - Red Bull208.336.204
13.Roman Motyčka - Red Bull128.006.305


G12 jsem trochu vypustil, tedy autíško mi jelo, ale netlačil jsem to, jen jsem se vozil.  Když začnu závodit, dělám moc chyb a kazím to druhým, tak jsem snad jen jednou někoho sundal..
Závodní motor jsem naletoval do svého chassis protože se moc na trafu nehýbal, no na dráze jel. Tak jsme si se synem vyměnili auta. Vzal jsem si své oblíbené kola 4-15 a odjel na nich celý závod. Romanovi jsem dal 8-17, jako vloni, ale tentokrát se jelo o dost rychleji a kola nevydržela, tak jsme je po 5. jízdě vyměnili. Naše úzká dráha dávala zabrat hlavně nezkušeným nasazovačům, jezdilo se rychleji než při EuroCupu s Eurosport chassis, což mi není moc jasné, i když nej kolo bylo 4.533, bylo jediné pod 4,6 (tak máme lepší boudy, ale váhový rozdíl je velký)
Frankie byl jasný, a má šanci získat vítězství v každém letošním závodě. Nevím jestli se to už někdy někomu podařilo.
JTC druhý, MaDo z Béčka těsně 3. před Rokl, tam jsme podcenili fousy, ve druhé jízdě se připekly, otočil jsem je a bylo to lepší, ale ztráta byla. Už jsem si objednal BigMámy, žádné jiné dobré na trhu nejsou.

1.František Poledna675.224.554
2.Jiří Cihlář659.344.573
3.Martin Doležel650.074.652
4.Roman Klapka, žák649.294.605
5.Michal Pokorný637.364.656
6.Rostislav Sedlařík631.094.591
7.Roman Motyčka629.154.801
8.Lukáš Tříska, žák624.104.866
9.Adam Ryšavý, žák621.324.934
10.Jaroslav Švanda614.204.850
11.Kamil Klapka609.324.950
12.Martin Neček588.365.062
13.Libor Bílek532.015.410

Výsledky komplet


Díky všem co přijeli, termín o státním svátku někomu vyhovuje, někomu zas vůbec, příští rok se toho vyvarujeme.

Poslední závod se pojede v Brně, tvrdě se bojuje ješte v F1 týmech o titul a taky ješte se něco může stát v kamiónech i formulích. Jen G12 je hotové..

sepsal KK 2.10.2018